گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر یزد: تجملیان ادامه داد: در خصوص حل این معضل باید چاره و روشهای کوتاه مدت و همچنین بلند مدت اندیشیده شود. یکی از روش ها و مسکن های کوتاه مدت برای رفع و جلوگیری از انسداد معابر، چراغ دار شدن بعضی از میدان ها و فلکه های سطح شهر است.
به گفته وی، زمانی که انسداد در یک میدان یا فلکه ایجاد می شود نه تنها میدان یا فلکه مسدود می شود بلکه آمد و شد تمام معابری که به آن وصل می شود نیز متوقف می شود، بنابراین جلوگیری از بروز انسداد آمد و شد در میدان ها یا فلکه ها (و به طور کلی هر نوع تقاطعی) از اهمیت بیشتری نسبت به معابر دیگر برخوردار است.
رئیس کمیسیون حملونقل و آمدوشد شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: همچنین باید توجه کرد انسداد میدان ها و فلکه ها در ساعت های اوج تردد به یک دلیل رخ نمیدهد. بررسیها نشان میدهد این انسداد دلایل مختلفی میتواند داشته باشد؛ از جمله: ۱- عدم رعایت حق تقدم توسط رانندگان وسایل نقلیه که منجر به مختل شدن جریان تخلیه میدان/فلکه و به تدریج کندی زیاد و انسداد میشود: این نوع انسداد با دخالت مأموران پلیس راهور یا نصب چراغهای راهنمایی هوشمند در ورودی میدان/فلکه قابل جلوگیری یا بهبود است. ۲- کافی نبودن ظرفیت تردد خود میدان/فلکه: این نوع انسداد معمولاً با تبدیل میدان/فلکه به چهارراه تا حدی بهبود مییابد. راه حل تکمیلی هم اجرای تقاطع غیرهمسطح است. ۳- کافی نبودن ظرفیت تخلیه بعضی از معابر متصل به میدان/فلکه: این نوع انسداد فقط با رفع مشکل معابر کمظرفیت متصل، یا با تبدیل میدان/فلکه به تقاطع غیرهمسطح قابل رفع است. ۴- ایراد در وضعیت هندسی میدان/فلکه: این نوع انسداد معمولاً با پارهای از اصلاحات هندسی در شکل میدان/فلکه و ورودیهای آن قابل رفع است.
تجملیان گفت: درصدد هستیم به عنوان مُسکّن موقت برای معضل انسداد میدان ها و فلکه های نوع اول، تعدادی از میدان ها و فلکه های سطح شهر مبتنی بر فناوری های حسگر پردازش ویدیویی به سامانه چراغ هوشمند راهنمایی مجهز شوند و متناسب با اینکه در هرکدام از معابر منتهی به میدان/فلکه چه مقدار بار تردد وجود دارد، و همچنین وضعیت تردد لحظهای در خود میدان/فلکه، سامانه ورود خودروها از معابر مختلف به میدان را کنترل نماید.
وی در پایان تأکید کرد: البته بدیهی است که برای رفع مشکلات ناشی از شلوغی و تردد سنگین خودروهای شخصی در سطح شهر باید طرحهای عمیق و کاملتری اجرا شود که مبتنی بر مجموعهای از سیاستهای سلبی و ایجابی خواهد بود.
لازم به ذکر است، این طرح در کمیسیون حملونقل و آمدوشد مصوب شد و در نوبت طرح در صحن علنی شورای اسلامی است، که با تأیید و تصویب در صحن علنی شورای اسلامی اجرا خواهد شد.
رئیس شورای شهر رشت در پی شهادت آیت الله رئیسی، ریاست جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیت صادر کرد.
به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد؛
به گزارش شهرداران رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر کرج عنوان میکند: احداث ایستگاه شهید سلطانی که در دورههای گذشته هیچ پیشرفتی نداشت به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و بر اساس زمانبندی پروژه قرار است ساختمان این ایستگاه در چهار ماه آینده به اتمام و بهرهبرداری برسد. مهاجری در خصوص راهاندازی قطار […]
ارائه پروژهها در قالب لوایح شهرداری دور زدن مصوبه شورا است