شروع گل کاری در بجنورد

به گزارش شهرداران و سازمان سیما ، منظر وفضای سبز شهرداری بجنورد ، گل کاری سطح شهر را آغاز کرد.با گرمتر شدن هوا، به گفته مهندس نوروزی ، گل کاری سطح شهر زودتر شروع شد.نوروزی گفت: هرساله از ۱۵ اسفند ماه فعالیتهای نوروزی شهرداری در گل کاری و احیای فضاهای سبز را اجرا می کردیم […]

به گزارش شهرداران و سازمان سیما ، منظر وفضای سبز شهرداری بجنورد ، گل کاری سطح شهر را آغاز کرد.با گرمتر شدن هوا، به گفته مهندس نوروزی ، گل کاری سطح شهر زودتر شروع شد.نوروزی گفت: هرساله از ۱۵ اسفند ماه فعالیتهای نوروزی شهرداری در گل کاری و احیای فضاهای سبز را اجرا می کردیم اما گرمای امسال اگرچه تهدیدی برای اقلیم محسوب می شود اما سعی کردیم از این تهدید ، فرصتی برای توسعه فضاهای سبز ایجاد کنیم.رئیس سازمان فضای سبز شهرداری ادامه داد: گل کاری را از بلوارها و لچکی در تقاطع ها شروع کردیم و به تدریج به بوستانها و پارکهای محلات نیز خدماتمان را گسترش می دهیم.نوروزی افزود: بخش اعظم گلکاری سطح شهر از تولیدات نهالستان شهرداری است و در فصل بهار ، بخش کوچکی از نیاز شهر در گلکاری از محل خرید گل از سایر استانها به منظورایجاد منظر زیبا از گلهای بهاری تامین می شود.

عید نوروز یک جشن باستانی و مهم بین ایرانیان است که به نشانه آغاز بهار و آمدن سال جدید است. در زمان عید نوروز افراد برای دادن هدیه و حال احوالپرسی و ابراز شادباش به دوستان و آشنایان شان به دیدار یکدیگر می روند. همانطور که گفتیم عید نوروز مصادف با آمدن فصل بهار است، و این فصل با شکوفه دادن گیاهان و گل ها و همچنین سبز شدن گیاهان معروف است. گل‌ها همیشه بخش جدایی ناپذیری از عید نوروز بوده اند؛ گل های بهاری با زیبایی های خاص و خود با نماد های آغازی نو، امید و نو شدن همیشه بخشی جدایی‌ناپذیر از جشن‌های نوروزی بوده‌اند. در این مقاله به بررسی گل های مناسب عید نوروز می پردازیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

سنبل‌، گل های پیازی محبوبی هستند که در فصل بهار شروع به گل دهی می‌کنند و بومی منطقه مدیترانه شرقی هستند. آن‌ها به خاطر گل‌های معطر و زیبای خود که در رنگ‌های صورتی، بنفش، آبی، زرد و سفید به گزینه ای عالی برای خرید گل برای عید نوروز تبدیل میشود. سنبل ها یک انتخاب عالی برای عید نوروز هستند زیرا نماد تولد دوباره، تجدید و شادی هستند. آنها همچنین با نماد هایی همچون عشق، زیبایی و صداقت همراه هستند و آنها را به هدیه ای بینظیر برای عزیزانتان که قصد دارید در این جشن به آنها هدیه دهید تبدیل می کنند.
جدا از این سنبل یکی از قسمت های اصلی سفره هفت سین است. این هم یکی دیگر از دلایلی که گل سنبل را به یکی از بهترین گل های عید نوروز تبدیل می کند. نگهداری از سنبل ها نسبتاً آسان است و میتوان آنها را هم در داخل خانه و هم در فضای باز پرورش داد. برای رشد و پرورش سنبل، پیازها را در پاییز، حدود شش تا هشت هفته قبل از اولین یخبندان بکارید. خاکی با زهکشی خوب و مکانی را انتخاب کنید که آفتاب کامل یا نیمه سایه داشته باشد. پیاز ها را به طور منظم آبیاری کنید، اما مراقب باشید که بیش از حد آنها را آبیاری نکنید، زیرا باعث پوسیدگی پیازها می شود