بازدید مشترک رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و معاون دادستان از گرمخانه شهرداری اراک

بازدید از گرمخانه های شهرداری اراک

بازدید مشترک رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و معاون دادستان از گرمخانه شهرداری اراک به گزارش شهرداران و به نقل از رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک در بازدید از گرمخانه شهرداری، برلزوم حفظ کرامت انسانی و تهیه امکانات لازم درگرمخانه و مددسرای شهرداری تاکید کرد. به گزارش اداره […]

بازدید مشترک رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و معاون دادستان از گرمخانه شهرداری اراک

به گزارش شهرداران و به نقل از رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک در بازدید از گرمخانه شهرداری، برلزوم حفظ کرامت انسانی و تهیه امکانات لازم درگرمخانه و مددسرای شهرداری تاکید کرد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، پیمان عین القضاتی رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا بهمراه قاسمی معاون دادستان، حیدری معاون خدمات شهری و شعبانی رئیس سازمان فرهنگی شهرداری از گرمخانه و مدد سرای شهرداری بازدید و از نزدیک روند ارایه خدمات در این مجموعه را مورد بررسی قرار دادند. عین القضاتی در این بازدید با بیان اینکه پناه دادن به افراد بی‌خانمان و آسیب دیدگان اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: شهرداری در راستای وظایف ذاتی نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی و جمع آوری متکدیان از سطح شهر و اسکان این افراد در گرمخانه، اقدامات لازم را انجام دهد. وی افزود: فرهنگ صحیح می تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و حتی در کاهش هزینه‌های مادی و معنوی این‌گونه مسایل مؤثر باشد. گفتنی است شهرداری با ایجاد این گرمخانه به منظور ساماندهی و اسکان افراد آسیب دیده در حال ارائه خدمت می باشد.

گرمخانه به افراد بی‌خانمان، کارتن خواب و آسیب دیدگان اجتماع، پناهگاه و غذای بی چشمداشت می‌دهد و هزینه‌های آن از راه دولتی یا خدمات گروه‌های اجتماعی تأمین می‌شود. گرمخانه‌ها معمولاً حالت اردوگاهی دارند و تعداد زیادی از افراد بی‌سرپناه را پذیرش می‌کنند.بر اساس قانون، سازمان بهزیستی موظف است افراد بی‌سرپرست، ناتوان، معلول و سالمندان نیازمند را در اماکن مناسب نگهداری کند و تحت آموزش قرار دهد. این سازمان، همچنین باید پوشش‌های حمایتی لازم را تا ایجاد شرایط و زمینه مناسب برای بازگشت آنان به زندگی عادی ایجاد کند.