معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت:

گذر گلستان می‌تواند به یک گذر فرهنگی، گردشگری و زیارتی تبدیل شود

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: گذر گلستان از ویژگی‌های شاخصی برخوردار بوده که با تکیه بر آنها و همچینن بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه می‌تواند به یک گذر فرهنگی، گردشگری و زیارتی تبدیل شود.

به گزارش شهرداران، “سیدجلیل بامشکی” در حاشیه برگزاری رویداد ایده‌پردازی «گلستان» با بیان اینکه این گذر، جزو نقاط قدیمی و فرهنگی شهر مشهد است، اظهار کرد: با توجه به سابقه و رویدادهای مختلف فرهنگی، هویتی و صنایع دستی در این بستر شهری فعالیت داشته‌اند، این گذر، ظرفیت خوبی محسوب می‌شود.

وی افزود: گذر گلستان، نزدیک به دانشگاه بوده و قشر فرهنگی، دانشجویی و دانش‌آموزی تردد بالایی در این محدوده دارند؛ از سوی دیگر، در مرکز شهر و نزدیکی بارگاه منور رضوی قرار گرفته و لذا می‌تواند به یک گذر فرهنگی، گردشگری و زیارتی، با قابلیت بهره‌برداری برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی باشد.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: رویداد ایده‌پردازی گلستان، اقدامی نو و جدید بوده که با حضور شرکت‌های استارتاپی، خلاق و گروه‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است؛ این رویداد را نقطه عطفی می‌دانیم و خوشبختانه سطح ایده‌های ارائه شده در روز نخست نیز بسیار بالا بود.

بامشکی با بیان اینکه ایده‌های ارائه شده را حتی در سایر مجموعه‌های فرهنگی نیز می‌توان مورد استفاده و بهره‌برداری قرار داد، تصریح کرد: گذر گلستان می‌تواند به یک گذر فرهنگی، گردشگری و زیارتی تبدیل شود و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از این ظرفیت بهره ببرند و هویت فرهنگی شهر را صادر کنیم.