کاهش تصادفات در شمال شرق تهران

شهردار منطقه 4 گفت: با اجرای طرح های ترافیکی و اصلاحات هندسی در معابر منطقه 4 میزان تصادفات نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

کاهش تصادفات در معابر بزرگراهی و محلی منطقه ۴ شمال شرق تهران از نتایج اجرای طرح های ترافیکی و اصلاحات هندسی بهره می‌برد. این طرح‌ها و اصلاحات هندسی منوط به برنامه ریزی مطالعاتی و شناسایی نقاط کور و مشکل دار، بررسی نقاط تصادف خیز، اجرای طرح های هندسی، نصب علائم ایمنی و انتظامی، نصب چراغ های راهنمایی و رانندگی و تغییر الگوی تردد است. از جمله اصلاحات هندسی انجام شده، کانالیزه کردن و جلوگیری از تصادف در مسیرها نقش بسزایی در کاهش تصادفات ایفا کرده است.

به منظور کاهش حجم ترافیک و تصادفات، اقدامات دیگری نیز در طرح های ترافیکی منطقه ۴ شامل تهیه و نصب چراغ راهنمایی در تقاطعهای حادثه خیز، نصب سرپناه و جان‌پناه ها، ایمن سازی و روانسازی معابر، خط کشی محوری عابر پیاده و نصب تجهیزات ترافیکی بهسازی پلهای عابر پیاده بوده است. این اقدامات به منظور افزایش ظرفیت معابر و کاهش حجم ترافیک صورت گرفته اند.

تعامل نزدیک و همکاری بین شهردار منطقه ۴ و پلیس بزرگراه های تهران نقشی بسزایی در اجرای این اصلاحات ایفا کرده است. تعامل بسیار در اجرای این اصلاحات تاثیرگذار بوده و سرعت بخشیده به رفع مشکلات و نابسامانی‌های ترافیکی منطقه شده است.

با این اقدامات، تصادفات در معابر بزرگراهی و محلی منطقه ۴ شمال شرق تهران به شدت کاهش یافته و امنیت جانی و روانی شهروندان در تردد بهبود یافته است. برنامه ها و اصلاحات هندسی انجام شده در منطقه تا حداقل رساندن آمار تصادفات تاثیر مثبتی داشته‌اند. البته، نیاز به ادامه این طرح‌ها و اصلاحات هندسی برای حفظ و ارتقای ایمنی معابر و کاهش تصادفات همچنان وجود دارد.