کاهش آسیب های اجتماعی با افزایش سرانه مطالعه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تایباد، فرماندار این شهرستان گفت: افزایش سرانه مطالعه و گسترش روزافزون فرهنگ کتابخوانی بین قشرهای مختلف مردم در کاهش انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی تأثیرگذار است. مهدی دونده در جلسه انجمن کتابخانه های این شهرستان افزود: یکی از بهترین راهکارها برای ارتقای هر چه بیشتر سطح آگاهی افراد […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تایباد، فرماندار این شهرستان گفت: افزایش سرانه مطالعه و گسترش روزافزون فرهنگ کتابخوانی بین قشرهای مختلف مردم در کاهش انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی تأثیرگذار است.

مهدی دونده در جلسه انجمن کتابخانه های این شهرستان افزود: یکی از بهترین راهکارها برای ارتقای هر چه بیشتر سطح آگاهی افراد یک جامعه افزایش سرانه مطالعه بین آنان است.

وی ادامه داد: هر چه قدر مردم علاقه بیشتری به کتاب و کتابخوانی داشته باشند جامعه نیز می تواند در مسیر توسعه گام های بلندتری را بردارد.

فرماندار تایباد نقش کتابخوانی در سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون جامعه را امری غیر قابل انکار دانست و عنوان کرد: امروزه با توجه به عصر اطلاعات و ارتباطات نمی ‌توان رشد همه جانبه جامعه را بدون در نظر گرفتن مطالعه مورد بحث و بررسی قرار داد.

دونده افزود: کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد و پیشرفت انسانی به شمار می‌رود، این زبان گویای تمدن بشری با بازگو کردن راز و رمز پیشرفت جوامع انسانی در دوره‌های مختلف، نقش بی‌بدیلی ‌را در ارتقای توسعه فرهنگی هر کشوری می‌تواند ایفا کند.

وی بیان کرد: امروزه گسترش فضای مجازی و رسانه های دیجیتال فضای مساعدی برای نشر اطلاعات به شمار می رود و کاربران این فضای نوین باید با برخورداری از سواد اطلاعاتی با عمق نگری در محتوای آن در تسهیل انتشار و مطالعه کتب به صورت مجازی اقدام کرده و توسعه فرهنگی جامعه را پیش برند و فرصت بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی نباید موجب کاهش میزان مطالعه کتاب شود، بلکه باید تسهیل دسترسی به متون را موجب شود.

هم اینک تایباد هفت کتابخانه نهادی و مشارکتی دارد.

شهرستان ۱۴۰هزار نفری تایباد با ۲ بخش مرکزی و میان ولایت و ۳۸ روستا در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.