به گزارش اداره ارتباطات شهرداری منطقه ۴ اهواز؛

چمن زنی، هرس و فرم دهی درختان اهواز

عملیات هرس، فرم دهی درختان جاده ساحلی توسط نیروهای فضای سبز، حاشیه زنی و چمن زنی در سطح شهرداری منطقه‌ ۴ اهواز به همت نیروهای واحد فضای سبز در حال انجام است.

به گزارش شهرداران، اسماعیل عالیپور سرپرست منطقه ۴ اهواز در تشریح این خبرگفت: به منظور پیرایش فضای سبز سطح حوزه، رشد و سلامتی درختان و سالم نگه داشتن آنها ، توسط حوزه فضای سبز منطقه هرس و فرم دهی درختان سطح حوزه در حال انجام است.

وی افزود: این فعالیت علاوه بر تمامی معابر و مسیرهای حوزه منطقه ۴، در کلیه پارک های تحت پوشش به اجرا درآمده و همچنان تداوم دارد.

عالیپور هدف از هرس و فرم دهی درختان سطح حوزه را حذف شاخه‌های اضافی، شکسته و آفت زده، ایجاد شکل ظاهری مناسب، از بین بردن شاخه‌های پیر و ایجاد شرایط مطلوب برای ورود نور و هوای کافی جهت رشد مناسب و ایده‌آل درخت عنوان کرد.

وی افزود: در کنار طرح هرس درختان، طرح سمپاشی و آفت زدایی درختان سطح حوزه نیز در راستای سلامت درختان اجرائی می شود.

عالیپور افزود: در راستای ساماندهی عرصه سبز و ایجاد بستر مناسب جهت کاشت نهال و همچنین به منظور توسعه و بالا بردن سرانه فضای سبز اجرای عملیات علف گیری، چمن زنی و حاشیه زنی در بلوار ساحلی و بلوارها و پارکهای محله ای سطح منطقه از اقداماتی بود که توسط نیروهای فضای سبز این منطقه در بهار ۱۴۰۲ درحال انجام است.

در این عملیات کارکنان فضای سبز علاوه بر سرزنی و حاشیه زنی چمن های موجود در پارک ها، شاخه های خشکیده درختان را نیز برای جلوگیری از خطر آفرینی و رفع نازیبایی ها و برای فراهم آوردن رشد مناسب و بهتر درختان، هرس کردند.