مدیرکل امور مالی و ذی‌حساب شهرداری تبریز خبر داد:

پیش بینی بودجه دو هزار و ۶۷۰ میلیارد تومانی شهرداری مرکز در سال آینده

مدیرکل امور مالی و ذی حساب شهرداری تبریز از پیش بینی بودجه دوهزار و ۶۷۰ میلیارد تومانی شهرداری مرکز در سال آینده خبر داد و گفت: هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان از این بودجه برای هزینه های عمرانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهرداران، اکبر خردمند در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز که با موضوع بررسی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری مرکز دو هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان بود که ۶۶۵ میلیارد مربوط به هزینه های عمرانی و ۸۰۰ میلیارد تومان هم صرف هزینه های جاری شده است.

وی بابیان اینکه ۱۵۹۳ میلیارد باید درآمد شهرداری مرکز در سال جاری از محل عوارض، کمک دولتی، فروش املاک و سرقفلی، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل و سایر درآمدها محقق می‌شد، تصریح کرد:  ۸۵درصد تحقق بودجه شهرداری مرکز در یازده ماهه سال با مبلغ ۱۲۴۸ میلیارد تومان تحقق یافته است و با وصول تعهدات دولتی در َاسفند، تحقق بودجه‌ای به ۱۰۵ درصد خواهد رسید.

خردمند با اشاره به اینکه ۳۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون بودجه عمرانی شهرداری مرکز در سال ۱۴۰۱ است که در این حوزه  ۱۰۳ درصد تحقق بودجه داریم، در خصوص برنامه و محورهای بودجه سال آینده شهرداری مرکز خاطرنشان کرد: حوزه کالبدی و شهرسازی، محیط زیست و خدمات، ایمنی و مدیریت بحران، حمل و نقل و ترافیک، خدمات مدیریتی  پرداخت دیون، اجتماعی و فرهنگی از جمله محل مصارف بودجه‌ای سال آینده شهرداری مرکز است.

اکبر خردمند با بیان اینکه دو هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بودجه برای شهرداری مرکز در سال آینده پیش بینی شده است، ابراز کرد: هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده مربوط هزینه جاری و همچنین هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بودجه برای هزینه های عمرانی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امور مالی و ذی حساب شهرداری تبریز از پیش بینی هزار و ۹۲۶  میلیارد تومان درآمد قانون ارزش افزوده در سال آینده خبر داد و گفت:در سال‌جاری ۸۵۷ میلیارد تومان از محل بدهی‌ها شهرداری تحقق یافته است.