شهردار یزد عنوان کرد:

پیش‌بینی مشارکت ۳۰ هزار نفر در المپیاد ورزش محلات یزد

شهردار یزد با اشاره به حضور ۲۱ هزار نفر در دهمین دوره المپیاد ورزش محلات یزد گفت: پیش‌بینی شده حداقل ۳۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی محلات یزد شرکت کنند.

به گزارش شهرداران، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – ابوالقاسم محی‌الدینی در نشست اطلاع‌رسانی یازدهمین المپیاد ورزش محلات شهر یزد با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، اظهار داشت: چنین جنایت‌هایی دل هر انسانی را به درد می‌آورد. المپیاد ورزشی محلات یکی از برنامه‌هایی است که شهرداری یزد در طول دو سال گذشته به صورت جدی تلاش کرد تا رونق پیدا کند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: در مجموعه شهرداری یزد این اعتقاد را داریم که در پایان دوره کاری خود اصلی‌ترین برنامه‌ای که با کیفیت و تاثیر بالا برگزار شد را همین المپیاد ورزشی می‌دانیم. در المپیاد دهم نزدیک به ۲۱ هزار نفر از مردم شهر یزد در طول چند ماه با یکدیگر به رقابت پرداختند و این اتفاق بسیار بزرگی است که در بزرگترین نقاط کشور هم نمونه ندارد.

وی افزود: آمار مشارکت مردم در المپیاد ورزشی تهران ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بوده و همین موضوع نشان دهنده گستردگی بسیار بالایی است که المپیاد ورزشی یزد دارد. با وجودی که تامین اعتبار مجدد این المپیاد در همین سال با توجه به پایان یافتن المپیاد قبلی در خرداد امسال سخت بود اما به دلیل تاثیرگذاری این المپیاد در رشته‌های مختلف، با هر سختی که بود بحث تامین اعتبار آن را انجام دادیم.

محی‌الدینی تصریح کرد: توجه به ورزش و المپیاد ورزشی نه تنها در سلامت جسمی بلکه در سلامت روان و معنویت افراد هم تاثیر بالایی خواهد داشت و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت مسائل فرهنگی را به دنبال دارد. از سوی دیگر با توجه به اینکه استعدادیابی بسیار خوبی در این المپیاد صورت می‌پذیرد، خروجی ورزش قهرمانی را هم از همین رویداد خواهیم داشت.

شهردار یزد گفت: به دنبال آن هستیم که در المپیاد یازدهم هم نتیجه‌ای بسیار فراتر از المپیاد دهم چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی را شاهد باشیم و پیشرفت در این حوزه را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

شهردار یزد از برگزاری این دوره به نام پهلوان یزدی خبر داد و افزود: با توجه به هماهنگی که با جامعه کارگری، آموزش و پرورش و بازنشستگان صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود که حداقل ۳۰ هزار نفر در این رویداد بسیار مهم یزد شرکت کنند. یکی از موضوعات قابل توجه تعداد ثبت نام در دو روز اولیه این المپیاد بوده که یک هزار و ۴۰۰ نفر آقایان و ۶۰۰ نفر از بانوان در رشته‌های بانوان ثبت نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به ثبت نام‌هایی که در مسابقات ورزشی سال گذشته صورت پذیرفت امسال رشته‌های کم استقبال را در قالب جشنواره وارد این المپیاد کردیم و در پارک‌ها افراد در قالب جشنواره در این رشته‌ها حضور پیدا می‌کنند. در این دوره شهرداری یزد آمادگی دارد که بخشی از المپیاد را به صورت اختصاصی به برگزاری مسابقات میان اهالی رسانه برگزار کنیم و در صورتی که رسانه‌ها حد نصاب لازم برای برگزاری مسابقات را کسب کنند این دوره ویژه برگزار می‌شود.