همتی شهردار شهر اسیر :

پروژه ی جداره سازی پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرایی می شود

همتی شهردار شهر اسیر :پروژه ی جداره سازی پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرایی می شود.

به گزارش شهرداران، به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اسیر؛ در ادامه ی ساماندهی پل شهید سلیمانی شهر اسیر پروژه ی جداره سازی این پل در دستور کار شهرداری قرار گرفته و عملیاتی می شود.

مهندس همتی شهردار شهر اسیر درخصوص این پروژه‌ بیان داشت: در ادامه ی ساماندهی پل سردار شهید حاج قاسم شهر اسیر جداره سازی این پل با الهام از طاق و قوس های مسجد جامع شهر اسیر در دستور کار شهرداری قرار گرفت به نحوی که طراحی و ساخت ماکت آن انجام شده است.

این مقام مسوول با اشاره به مشخصات فنی این پروژه ی عمرانی _ زیباسازی افزود: ابعاد این پروژه ۱۰ * ۶۲ متر بوده و نوع مصالحی که در اجرای این پروژه استفاده خواهد شد سنگ مالون بوده که در آینده ی نزدیک عملیّات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

لازم به توضیح است که مسجد جامع اسیر واقع در مرکز بخش اسیر در شهرستان مهر از جمله مساجدی است که بنابر اسناد معتبر همچون فارسنامه ناصری و جغرافیا و اسامی دهات کشور و … در سال ۹۰ هجری قمری و در زمان حکومت عمر بن عبدالعزیز ساخته شده‌است.

این مسجد که تاکنون چندین بار بازسازی شده‌است در سالهای قبل از انقلاب در اثر بی توجهی مسوولان حکومت وقت و غفلت افراد محلی تخریب شد و به جای آن مسجد جدیدی در محل اولیه مسجد بنا نهاده شده و آن همه شکوه و تاریخ جاویدان و معماری زیبای اسلامی و منحصر به فرد به تلی از خاک مبدل شده‌است.

مسجد جامع شهر اسیر دارای شبستانی زیبا و دارای سقفی مدور و گنبدی شکل بود که در سالهای اخیر تخریب شده‌است

پس از چندین سال توقف پروژه بازسازی مسجد جامع، خوشبختانه عملیات بازسازی جدی آن در تابستان ۱۳۹۳ آغاز شده و در حال حاضر همچنان ادامه دارد. هزینه بازسازی توسط خیرین پرداخت شده‌است.