معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد؛

پروژه های عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح میشود

مهندس ابوالحسینی از افتتاح ۳۴۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر امسال خبرداد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مهندس ابوالحسینی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۳۴۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار بالغ بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح و در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

مهندس ابوالحسینی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از پروژه های مذکور در مجموع برای دو هزار و ۸۹ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین طرح های مورد بهره برداری در این دهه با اعتبار ۵۸۵ میلیارد تومان مربوط به شهرستان یزد است، اضافه کرد: به طور کلی پروژه های عمرانی دهه فجر در زمینه آموزشی، کشاورزی، صنعتی، ورزشی، مسکن، درمانی و فرهنگی است.

مهندس ابوالحسینی افزود: پیگیری تامین اعتبار و تکمیل پروژه باند دوم یزد طبس به عنوان مهم ترین پروژه عمرانی در دست اقدام انجام شده و در سال آتی ۴۰ کیلومتر این مسیر تکمیل می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد همچنین طرح کمربند شرقی میبد، راه آهن یزد _ اقلید، کارخانه درخشان، سه پارک بانوان، تالار مرکزی و مجتمع فرهنگی مروست را از جمله طرح های در دست اجرا استان عنوان کرد.

مهندس ابوالحسینی در ادامه از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به‌عنوان نماینده دولت در دهه فجر به استان خبر داد.

وی با اشاره به اتمام تهیه طرح هادی روستایی استان افزود: از منابع دور نخست سفر رئیس جمهور به یزد اعتبار خوبی برای این طرح‌ها به یزد اختصاص یافت و در دور دوم سفر هم اعتبارات خوبی برای این موضوع در نظر گرفته شد.

مهندس ابوالحسینی با بیان اینکه در سفر دوم ریاست جمهوری به استان یزد مقرر شده طرح ساخت مسکن دانشجویان و اساتید متاهلین توسط دانشگاه یزد پیگیری شود تصریح کرد: حدود یک هزار واحد برای این طرح در نظر گرفته شده است.