شهردار اراک خبر داد:

تکمیل و بهره برداری از پروژه بزرگ آفتاب

تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه بزرگ آفتاب شهردار اراک گفت: تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه بزرگ آفتاب که یک طرح تجاری و خدماتی است، به صورت ویژه در دستور کار شهرداری قرار دارد. به گزارش شهرداران و  اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، دکتر علیرضا محمودی عصر روز […]

تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه بزرگ آفتاب

شهردار اراک گفت: تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه بزرگ آفتاب که یک طرح تجاری و خدماتی است، به صورت ویژه در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش شهرداران و  اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، دکتر علیرضا محمودی عصر روز دوشنبه چهارم دیماه سال جاری در جلسه صحن علنی شورا اظهار داشت: در راستای پیگیری و رسیدگی صحیح اجرای پروژه ها، به صورت هفتگی پروژه ها مورد بازدید و پایش قرار می گیرند.در این راستا پروژه آفتاب با سرعت خوبی در حال انجام می باشد و در تلاش هستیم هرچه سریعتر این پروژه شهری را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی در ادامه افزود: در راستای هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان با شهرداری برنامه‌ای را به تازگی آغاز کرده‌ایم و در چهارمین روز از دیماه در محل پروژه آفتاب میزبان مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق، آب و فاضلاب و گاز بودیم و در این جلسه، هماهنگی‌های لازم جهت اجرای انشعاب برق و گاز پروژه انجام شد. شهردار اراک تصریح کرد: جهت اجرای پروژه منطقه گردشگری نورالشهدا هم میزبان پیمانکار و مجری بازی‌های هیجانی در شهرداری اراک بودیم، از آنجا که این موضوع برای کارشناسان نظارتی و عمرانی شهرداری اراک جدید است لذا برای نظارت دقیق حضور یک مشاور حرفه‌ای در این زمینه ضروری است. وی با تاکید بر اینکه پروژه منطقه گردشگری نورالشهدا با مدیریت قوی تر پیگیری خواهد شد، اضافه کرد: از نظر حجم عملیات خاکی که در این پروژه در حال انجام است، حضور سازمان عمران و کارشناسان عمرانی در منطقه گردشگری نورالشهدا باید پررنگ‌تر باشد و برخی مسائل زیربنایی هم پوشش داده شوند. دکتر محمودی همچنین از اجرای طرح ساماندهی سرپناه های ایستگاه اتوبوس شهر اراک خبر داد و در این خصوص گفت: ۹۵۰ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر وجود دارد که با یک برنامه ریزی دقیق و جامع در نظر داریم بر اساس مساحت جغرافیایی و تعداد مسافران، سرپناه های ایستگاه های اتوبوس را ساماندهی تا از تعدد و پراکندگی بدون حساب و کتاب ایستگاه های درون شهری جلوگیری شود. شهردار اراک با بیان اینکه به تازگی ۳۰ سرپناه جدید در سطح شهر جانمایی و نصب می شود، گفت: در حوزه هوشمند سازی ناوگان اتوبوسرانی، ۷۵ هزار شهروند اراکی سامانه هشومند مهتا را نصب و از خدمات این ناوگان به صورت هوشمند بهره می برند. دکتر محمودی در ادامه مهمترین چالش در حوزه ناوگان اتوبوسرانی را کمبود اتوبوس عنوان کرد و افزود: این مشکل شهروندان اراکی را آزار می‌دهد، بنابراین مدیریت شهری با همت و تلاش رانندگان خطوط در تلاش است تا این کمبود را به حداقل برساند، اما واقعیت کمبود تعداد اتوبوس باید به شهروندان اعلام شود.شهردار اراک تصریح کرد: در آینده نزدیک با اضافه کردن تعدادی اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی، تلاش خواهیم کرد تا بخشی از این کمبود را جبران نماییم. وی در خصوص حفظ بازار تاریخی اراک به عنوان سند هویتی شهر، اظهار کرد: با توجه به جلسات برگزار شده در موضوع بازار اراک، یک ستاد راهبردی به ریاست فرماندار و عضویت سازمان اوقاف و نماینده هیئت امنا به صورتی که قانونی انتخاب شده باشد و میراث فرهنگی، مد نظر قرار گرفته تا به این طریق بحث ساماندهی بازار پیگیری و اجرایی شود.همچنین شهرداری با توجه به توان و ظرفیتی که دارد، وظایف خود را برای حفظ و نگهداری بازار انجام خواهد داد و این اقدامات در راستای سند هویتی بازار اراک انجام می‌شود. شهردار اراک در ادامه ارائه گزارش عملکرد یک هفته اخیر شهرداری در حوزه برنامه ریزی، عملیاتی و اجرایی اضافه کرد: در جلسه‌ای که با نیروی انتظامی در زمینه خرید و یا تهاتر ملک(شهربانی سابق واقع در خیابان عمار یاسر)، داشته‌ایم، در صورتی که بتوانیم این تهاتر را انجام دهیم، با طرح مصوب ایجاد یک مجتمع فرهنگی و همچنین احیا ارگ قدیم و برج شیشه را پیگیری خواهیم نمود. دکتر محمودی همچنین از راه اندازی سه بازارچه محلی جدید شهر، احیا و ساماندهی سایر بازارچه های محلی عرضه میوه وتره بار ، روز بازارها و وانت بارها و همچنین اجرای طرح بهبود و نگهداشت شهر خبر داد و افزود: در حوزه سازمانی شهرداری، اجرای نظام شایسته سالاری، نظام آراستگی و تقویت نظام پیشنهادات ومدیریت دانش در دستور کار قرار دارد.