پایش سلامت بیش از ۶۸۰۰ هزار نفر در واحد طب کار مراکز پزشکی

مدیر مراکز پزشکی شهرداری مشهد گفت: پایش سلامت 6 هزار و 864 نفر از پرسنل شهرداری مشهد توسط واحد طب کار این مدیریت در سال 1401 انجام شده است.

به گزارش شهرداران، مدیر مراکز پزشکی شهرداری مشهد گفت: پایش سلامت ۶ هزار و ۸۶۴ نفر از پرسنل شهرداری مشهد توسط واحد طب کار این مدیریت در سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

داود همتیان با بیان اینکه انجام این معاینات در تشخیص به موقع بیماریها تاثیر به سزایی دارد، اظهار کرد: شناسایی زود هنگام و درمان در زمان مناسب موجب می شود تا با کمترین هزینه جلوی پیشرفت بیماری ها را گرفت.

وی ادامه داد: واحد طب کار شهرداری مشهد با استفاده از نیروهای متخصص و با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته، با بالاترین کیفیت، خدمات گوناگونی را در زمینه های معاینات شغلی، تشخیص و درمان به موقع بیماری‌ها و عوارض ناشی از کار، شناسایی و اصلاح عوامل بیماریزای محیط کار و برگزاری دوره‌ها و مشاوره آموزشی ارائه می‌کند.

مدیر مراکز پزشکی شهرداری مشهد بیان کرد: در این واحد تست‌های دوره‌ای مانند بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، معاینات مربوط به تنفس، آزمایش خون و بیماری های قلبی به منظور اطمینان از سلامت جسمی کارمندان و تناسب شرایط او با وظایف محوله انجام می‌شود.

همتیان افزود: بررسی شرایط محیط کار و ارائه آموزش‌ها و راهبردهایی در جهت بهینه‌سازی محیط کار از لحاظ ایمنی و بهداشت از دیگر مواردی است که در این طرح اجرایی می‌شود.

گفتنی است؛ ﭘﺲ از اﻧﺠﺎم معاینات و آزمایشات لازم، اﻓﺮادی ﮐﻪ ﻧﯿﺎز ﺑﻪ درﻣﺎن‌ﻫﺎی بیشتری داشته باشند، ﺑﻪ متخصصان ارﺟﺎع خواهند شد.