پایان انتخابات بیست و سومین دوره شهردار مدرسه در منطقه۹

شهردار منطقه۹ از پایان انتخابات بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه در ۸ مدرسه منتخب غرب تهران با مشارکت اداره آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش شهرداران، پایان انتخابات بیست و سومین دوره شهردار مدرسه در منطقه ۹، با اعلام شهردار منطقه و با مشارکت اداره آموزش و پرورش به راه اندازی طرح شهردار مدرسه در ۸ مدرسه منتخب غرب تهران منجر شد. در این باره، سیدمحمدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه، اعلام کرد که دانش آموزان نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه شهر و محله‌ها دارند و برای این کار باید با مدیران شهری همکاری و اتحاد داشته باشند. او افزود که شهرداران مدارس مشاوران جوان و بازوان مدارس در امور مدارس هستند و مشکلات را بررسی کرده و با همکاری مدیریت شهری، شهری پویا و زیبا را برای تمامی مردم فراهم کنند.

مجید حسینی فر، رییس آموزش و پرورش منطقه ۹، با تاکید بر اینکه آشنا شدن دانش آموزان با حقوق و تکالیف شهروندی و مشارکت اجتماعی از هدف‌های شاخص طرح شهردار مدرسه است، اظهار داشت که این طرح به دانش آموزان کمک می‌کند تا به شهروندانی قانونمند تبدیل شوند و نیروهایی کارآمد برای مشارکت در برنامه‌های شهری و اجتماعی شوند.

انتخابات شهردار مدرسه در ۸ مدرسه منتخب منطقه ۹ در دوره اول مقطع متوسطه در دبیرستان شهید محمد عاصمی برگزار شد و شهرداران مدارس و معاونین آن‌ها در اجرای وظایف خود به کمک یک برنامه‌ریزی مدون مشخص شدند. این برنامه‌ریزی به دانش آموزان کمک می‌کند تا توانایی‌ها و مهارت‌های خود را در حوزه شهرداری و مدیریت شهری به کار ببندند و علاوه بر افزایش شناخت شهروندی، به رشد و توسعه شهر خود نیز کمک کنند.