ورود خیرین به حوزه علم، تکنولوژی و کارآفرینی ضروری است

مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: در راستای فعالیت های این دفتر و به منظور ایجاد هاب نوآوری های شهری کشور در مشهدالرضا (ع)، تعامل و تبادل همکاری با سازمان های مردم نهاد در حل مسائل شهری، دغدغه مشترک مدیریت شهری بوده و از اولویت های این دفتر می باشد.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید رحمان میرزائیان در بازدید اعضای هیات مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای از رصدخانه و کارخانه نوآوری شهری مشهد بیان کرد: این دفتر با رویکرد تعامل و تبادل همکاری با سازمان های مردم نهاد در حل مسائل شهری، میزبان اعضای هیات مدیره مجمع خیرین بوده که در حوزه های تخصصی مدیریتی مربوطه صاحب برند و برگزیده هستند.

در ادامه میرزاییان اظهار کرد: مسئولیت دفتر خلاقیت و نوآوری شهری در وهله اول فرهنگ سازی در حوزه خلاقیت و نوآوری، حمایت از جوانان نوآور از طریق کارخانه نوآوری، ارائه خدمات زیرساختی و شبکه سازی برای رشد کسب و کارهای نوپا و کمک به عملیاتی سازی ایده ها از مهمترین امور این دفتر می باشد.

وی همچنین تصریح کرد: امروزه در مشهد ۴۰۰ مسئله شهری احصا شده و شهرداری مشهد از مسیر خلاقیت و نوآوری و حمایت از ایده های نوآورانه در صدد حل این مسائل می باشد.

در ادامه مدیرکل دفتر خلاقیت و نوآوری شهری با بیان وظایف و اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف این دفتر به نقش آفرینی بیشتر مجمع خیرین نیز اشاره و به ورود خیرین به حوزه علم، تکنولوژی و کارآفرینی با توجه به پتانسیل های موجود در شهر مشهد تاکید نمود.

شریف الحسینی سخنگوی هیات مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای نیز در ادامه بیان داشت: این مجمع در ۵ حوزه سلامت، آموزش، پیشگیری، توانیابان و معلولین، و فرهنگ سازی فعالیت دارد.

وی ضمن تشکر از مدیریت شهری شهرداری مشهد بابت احداث کارخانه نوآوری، پیوند بین مجامع خیرین دارای شبکه مردمی که دغدغه مسئولیت های اجتماعی دارند با شهرداری را جزو مهمترین اهداف این بازدید و نشست مطحر کرد.

شریف الحسینی اظهار کرد: مسیر همکاری می تواند موجب آرامش خاطر و آسایش خیر، تشکیل تیم اجرایی کارا که به نتیجه کار اطمینان داشته باشد و در نهایت آموزش موثر نیروی متخصص و نوآور باشد، تا در نهایت تمامی شهر از این همکاری بهره‌مند گردد.

شایان ذکر است: بازدید اعضای هیات مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای از رصدخانه و شرکت های مستقر درکارخانه نوآوری شهری مشهد با حضور اعضای هیات مدیره مجمع خیرین،حمیدی مالک هولدینگ مشهد (چرم مشهد و فرش مشهد)، مستشاری فعال حوزه صنعت و نائب رییس شورای خیرین شهریار و پژوهان رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان انجام شد.