پرسنل زحمتکش واحد فضای سبز شهری پل سفید

پرسنل زحمتکش واحد فضای سبز شهری به گزارش شهرداران و در راستای ارائه خدمات مطلوب و در شأن شهروندان فهیم پرسنل واحد فضای سبز روزانه با جدیت هرچه تمام، سعی در برطرف نمودن کم و کاستی های موجود را دارد. علاوه بر فعالیت در حوزه فضای سبز ، همکاری با واحدهای مختلف از جمله روابط […]

پرسنل زحمتکش واحد فضای سبز شهری

به گزارش شهرداران و در راستای ارائه خدمات مطلوب و در شأن شهروندان فهیم پرسنل واحد فضای سبز روزانه با جدیت هرچه تمام، سعی در برطرف نمودن کم و کاستی های موجود را دارد. علاوه بر فعالیت در حوزه فضای سبز ، همکاری با واحدهای مختلف از جمله روابط عمومی و‌‌‌… در راستای توسعه شهری تلاشی مضاعف دارند.

شهرداری ها به نیابت از مردم مجموعه اقداماتی را انجام می دهند. هر چه شهر پویاتر و در بحث های اقتصاد قوی تر باشد به همین میزان درآمد بالایی خواهد داشت و شهری مناسب با استانداردهای بالا و با کیفیت خواهد بود.وی در ادامه با اشاره به این که مصداق واقعی اقتصاد شهری را می توان در حوزه های مختلف شهری همچون حوزه خدمات شهری و محیط زیست که بسیار تخصصی است جستجو کرد، اذعان داشت:با توجه به مباحث اخیر و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی می توان مصداق های متعددی را در این  موضوع در حوزه مدیریت شهری یافت که یک شهر چگونه می تواند پایه و اساس و استحکام خود را حفظ کند  و ما را از وابستگی به بودجه دولتی  دور و به نوعی شهر روی پای خود استوار و به خود اتکا کند.

در حال حاضر در تهران بیش از ۷هزار تن  زباله در ۲۴ ساعت تولید می شود.

وی در خصوص فعالیت کارخانه زباله سوز گفت:کارخانه زباله سوز در آرادکوه واقع شده است که روزانه و در ۲۴ ساعت ۲۰۰ تن زباله ریجکت(تفکیک شده) را می سوزاند که از این ۲۰۰تن،  ۳ مگاوات برق تولید می شود. با توضیح این که هر یک مگاوات برق ۱۰ هزار لامپ ۱۰۰ واتی است گفت:بدین معنا که با  ۳مگاوات برق، ۳۰ هزار لامپ ۱۰۰ واتی روشن می شود، یعنی می توان شهر کوچکی را پوشش داد.

با تکنولوژی های روز دنیا  زباله ها را تبدیل به انرژی می کنیموی با بیان این که درصدد هستیم زباله سوزهای ۱۶۰۰ تنی ایجاد کنیم و در حال جمع بندی برای ایجاد  ۲ کارخانه ۱۶۰۰ تنی زباله سوز هستیم ،خاطرنشان کرد: زباله سوز ۱۶۰۰ تنی قابلیت تولید حدود ۶۰ مگاوات برق را دارد که با این میزان می توان برق یک شهر را تامین کرد و این یعنی کمک به اقتصاد یک شهر.وی با تاکید بر این که باید میزان مصرف و خرید منطبق با الگوی درست و در راستای کاهش پسماند تولیدی توسط شهروندان در منازل باشد،ادامه داد:در تهران ۲ میلیون خانوار زندگی می کنند و سرانه تولید زباله در تهران برای هر نفر حدود ۸۰۰تا ۹۰۰ گرم است و اگر هر نفر ۱۰۰ گرم  زباله کمتر تولید کند و این میزان به نسبت جمعیت و یا خانوار تهران به ۲۰۰۰ تن زباله می رسد و همین امر  منجر به کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی زباله می شود که این موضوع نیز مصداق واقعی اقتصاد شهری است .