هنر اصیل و برتر آباده

غرفه منبت آباده هنر اصیل و برتر آباده در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی در شیراز با ارائه حدود ۲۰۰ اثر بی‌نظیر معاصر و تاریخی از هنرمندان شهرمان به عنوان غرفه برتر انتخاب شد و از هنرمندان عسکری، سلیمی، صفری و حاتمی تقدیر شد. به گزارش شهرداران و  آباده‌نما، این غرفه به همت دبیرخانه شهر […]

غرفه منبت آباده هنر اصیل و برتر آباده در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی در شیراز با ارائه حدود ۲۰۰ اثر بی‌نظیر معاصر و تاریخی از هنرمندان شهرمان به عنوان غرفه برتر انتخاب شد و از هنرمندان عسکری، سلیمی، صفری و حاتمی تقدیر شد. به گزارش شهرداران و  آباده‌نما، این غرفه به همت دبیرخانه شهر جهانی منبت و شهرداری آباده با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان جهت ارائه آثار هنرمندان در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی و صنایع دستی پارس در شیراز برپا شد. ارائه آثار خاص و چشم‌گیر غرفه شهرجهانی منبت آباده موجب اسقبال گسترده مردم و مسئولین شد، همچنین این غرفه شاهد حضور اساتید به نام همچون استاد بهرام منبتی و نیز مسئولین نظیر مریم جلالی معاونت صنایع دستی وزارت میراث، شهردار شیراز و وزرای برخی کشورها بود. گفتنی است در حین برگزاری این نمابشگاه با حضور معاونین و مسئولین اداره کل صنایع دستی، از مهدی شاکر دبیر شهر جهانی منبت توسط معاون وزارت میراث به دلیل فعالیت بسیار موثر در دبیر خانه شهر جهانی تقدیر شد.

در آینده با حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ هفته های فرهنگی فارس و شیراز با حضور هنرمندان و فرهیختگانی از دیار فارس در دیگر کشورهای همسایه نیز برگزار خواهد شد.معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس گفت: تاکنون معرفی و عرضه محصولات و تولیدات دست‌ساز هنرمندان ۱۴ استان کشور در “سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی فارس” قطعی شده است.