رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز:

هماهنگی دستگاههای خدمات رسان موجب رضایتمندی و رفاه حال شهروندان می شود

مهدی نصیری، رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هماهنگی برای انجام خدمات بهینه و ایجاد نگاه مشترک برای توسعه شهری توسط تمامی ارگانها و دستگاههای متولی و خدمات رسان، از جمله رویکردهای مهم مدیریت شهری است.

مهدی نصیری، رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که در کارکرد موفق شهرداری تأثیر گذار خواهد بود، همراهی و همکاری هم جانبه دستگاههای خدمات رسان است. بسیاری از فعالیت ها در شهر وجود دارد که علاوه بر شهرداری، دستگاههای دیگری نیز با آن مرتبط هستند؛ لذا اگر این همراهی و همکاری وجود نداشته باشد، روند اجرای امور با مشکل مواجه خواهد شد. زمانبندی و اولویت پروژه‌های دستگاههای خدمات‌رسان نیز اگر با هماهنگی هم انجام شود هزینه کمتری به شهر تحمیل می‌شود.
وی لازمه خدمات قانومند و صادقانه به مردم را در خداحافظی با بروکراسی اداری دانست و گفت: در این مسیر باید قدم های مهم و دشواری برداشته شود. وی چابک سازی و هماهنگی دستگاههای خدمات رسان را قدم نخست در جهت کاهش بروکراسی اداری دانست و گفت: برای مثال، برای یک استعلام ساده در بافتهای فرسوده بعضا یک سال از این اداره به آن اداره پاسکاری می شویم، بنابراین تسهیل و تسریع فرآیند باسازی نیازمند رفع بروکراسی های دست و پاگیر و کار جهادی است.
مهدی نصیری افزود: اکثر مطالبات مردم به خاطر معطلی ها و بروکراسی های اداری است‌. مشکلات شهری با برنامه ریزی و تعامل دستگاههای خدمات رسان قابل حل است‌. شأن و جایگاه همه ما خدمت گزاری به مردم است و خدمت به خلق به غیر از خدا با کس دیگری معامله نکنیم.