هفتاد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

هفتاد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ، اعضای شورای اسلامی شهر ، دکتر جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد ، محسن روشن ضمیر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، مهندس شادکام معاون خدمات شهری ، مهندس پارسا پور معاون عمران و امور زیربنایی، مهندس […]

هفتاد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ، اعضای شورای اسلامی شهر ، دکتر جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد ، محسن روشن ضمیر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، مهندس شادکام معاون خدمات شهری ، مهندس پارسا پور معاون عمران و امور زیربنایی، مهندس عمارلو مشاور شهردار و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.
رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن خیر مقدم و یاد و خاططره شهداء و امام راحل بویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس استان خراسان شمالی ، حضور ریاست محترم جمهور و سخنرانی ایشان در سازمان ملل و دفاع از حقوق بحق کشور عزیزمان ایران و ملت مظلوم فلسطین را ستود و به نمایندگی از طرف همه اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد در دوره ششم اتفاقات ناگوار و اغتشاشات و ناامنی های اخیر و ایجاد نا آرامی و خسارات به اموال عمومی و جان و مال مرد را محکوم نمود و از حضور مرد با بصیرت و همیشه در صحنه بجنورد در راهپیمایی باشکوه جمعه در محکومیت اغشاشگران و حامیان فتنه و آشوب ، تقدییر و تشکر نمود.

عین بیگی ضمن تاکید همه به بصیرت با تکیه بر توصیه و رهنمون مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) بیان داشت : دراتفاقات ناخوشایند اخیر دیدیم یکپارچگی و انسجام نیروی انتظامی و پلیس و بسیج درنهایت رافت و مهربانی وظیفه ایجاد نظم و امنیت را ایفا کردند .

وی همچنین از نیروهای خدمت گزار شهرداری در مدیریت بر حوادث اخیر قدردانی کرد و گفت : شهردار دوشادوش همه همکاران از آتش نشانی و عمرانی و خدمات شهری در صحنه حضور داشتند و درحراست از اموال و بیت المال تلاش کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر در ادامه با توجه به فرا رسیدن هفتم مهر ماه روز آتش نشان ، این روز را به همه آتش نشانان فداکار و پرتلاش تبریک عرض نموده و به نمایندگی لوح سپاسی تقدیم رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد شد.

مهندس موسوی درنطق پیش از دستور از تامین اتوبوس خط واحد – تامین قیر – تامین خدمات دستگاه درآتش نشانی قدردانی کرد و گفت : این اقدامات در تاریخ شهرداری بی سابقه بوده است .

وی در ادامه بیان داشت : انتظار داریم در مراسم تشییع پیکر شهید مهاجر که بعد از ۴۰ سال به خانواده تحویل می شود ، شاهد حضور پرتعداد همکاران ومدیران در صحنه باشیم.

وی دربخش سوم سخنانش توجه به هوشمند سازی و تلاش بر تامین شرایط زیست پذیری در شهر را مطرح کرد.

خانم افشین فر نیز با تبریک حلول ماه ربیع الاول و روز آتش نشان و قدردانی از خدمات شهرداری در مدیریت حوادث اخیر و حفظ و نگهداری تاسیسات شهری بیان داشت : بعنوان حافظ بیت المال و درجایگاه نمایندگی مردم از تمامی محرکین واغتشاشگران برای آسیب رساندن به اموال عمومی طرح شکایت داریم.

دکتر حمیدی شهردار بجنورد با ارائه گزارش اجمالی از خدمات انجام گرفته مدیریت شهری در ۶ ماه گذشته گفت: کلیه اقدامات عمرانی با تمرکز بر محرومیت زدایی از مناطق محروم شروع شد و به تدریج به هسته مرکزی شهر متمرکز شدیم که تماما براساس طرح مطالعاتی و شناسنامه تدوین شده و با نگاه عدالت اجتماعی و خدمات دهی در شهر اجرایی شد .

درادامه محسن روشن ضمیر با اشاره به برگزاری جلسات سند چشم انداز توسعه شهرداری گفت : درطی یک ماه گذشته موفق به جذب ۷۴ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی شدیم که در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیارد ریال بوده است .

وی افزود در حوزه هوشمند سازی و بازآفرینی نیز اقداماتی به انجام رسید که از جمله آن هزینه ۸۰ میلیارد ریالی در بحث اورهال کردن ماشین آلات بوده است.

مهندس پارساپور معاون فنی و امور زیربنایی نیز طی گزارشی اعلام کرد: ۱۶۳ هزارمترمربع از معابر زیرسازی و ۱۳۳ هزار مترمربع آسفالت در ۶ ماه گذشته انجام گرفته که در نوع خود بی سابقه بوده است .

وی افزود: اصلاح گذر گاه و نصب علائم ترافیکی و تحویل سه دستگاه اتوبوس خط واحد – تجاری سازی – احداث ساختمان آتش نشانی از مهمترین سرفصل های انجام گرفته در این مدت است .

 

 

بخش دوم جلسه شورای اسلامی که با اکثریت آرا بصورت علنی برگزار شد به طرح دو سوال از شهردار اختصاص یافت.

ورودی رایگان برای جامعه ایثارگران و بازنشستگان به پارکها و تاخیر اقدام در طراحی و اجرای المان شهداء در پارک دو برار دو سوالی بود که از طرف سه عضو شورای اسلامی مطرح شده بود.

دکتر حمیدی در پاسخ به سوالات طرح شده گفت: ساخت یادمان شهدا در بودجه ۱۴۰۱ ردیف مالی ندارد و مسلتزم صدور مصوبه از شورای اسلامی شهر درتامین اعتبار است و به موازات آن طراحی و انجام طرح های مطالعاتی آن انجام گرفته است.

وی در بخش دوم سخنانش ورودی رایگان به پارکها را مستلزم تامین اعتبار از دستگاه های مرتبط دانست و اضافه کرد از زمان صدور مصوبه شورای اسلامی شهر این اقدام درحال اجرا است .

یزدانی عضو شورای اسلامی شهر گفت: درسنوات قبل تسهیلات برای همه خانواده ایثارگران و بازنشستگان ارائه می شد اما دراین دوره هنوز شاهد اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر نیستیم.

وی درخصوص ساخت یادمان شهدا نیز به طرح موضوع و تاکید در جلسات استانداری اشاره کرد و گفت: بعنوان یک مطالبه مردمی براجرای آن پافشاری می کنیم.

افشین فر دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز بر ساماندهی مزارشهدای گمنام در دوبرار تاکید کرد.

مهندس اربابی تبدیل یادمان شهدا به مجموعه فرهنگی را در بخش اقتصاد و تبعات اجتماعی مثبت ارزیابی کرد.

مهندس موسوی نیز گفت: دوبرار در بخش توسعه و تکمیل در بودجه شهرداری دارای اعتبار است و بخشی از آن به ساخت مزار شهدا اختصاص یابد تا در سنوات آتی نسبت به تعریف و تامین بودجه اقدام گردد.

مهندس مغروری صدور مصوبه ورودی رایگان برای جامعه بازنشستگان و ایثارگران را مستلزم رفع ابهامات دانست و گفت : اینکه این معافیت مشمول چه کسانی و به چه ظرفیتی می شود نیازمند بازنگری و تکمیل و ابلاغ مصوبه اجرایی دارد .

وی همچنین اجرای پروژه ها را علاوه بر الزام برابر بازه زمانی تعیین شده براساس اولویت بندی منطقه ای بیان داشت .

عین بیگی در خاتمه جلسه خواست تا با سرعت گرفتن امور ، پاسخ به مطالبات مردمی انجام بگیرد.

شایان ذکر است هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر بجنورد در دو بخش و بصورت علنی برگزار گردید و طرح سوال از شهردار باتوجه به قانع شدن یک عضو از طراحان سوال به حد نصاب نرسید و منتفی گردید.