نقش مهم روابط عمومی در حوزه مدیریت شهری

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات شهرداری مشهد گفت: روابط عمومی ها در حوزه مدیریت شهری نقشی مهم و اساسی دارند که می توانند با ارتباط موثر با شهروندان ضمن جلب مشارکت آنها باعث افزایش اعتماد و تقویت سرمایه های اجتماعی در شهر شوند.

به گزارش شهرداران، فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات شهرداری مشهد گفت: روابط عمومی ها در حوزه مدیریت شهری نقشی مهم و اساسی دارند که می توانند با ارتباط موثر با شهروندان ضمن جلب مشارکت آنها باعث افزایش اعتماد و تقویت سرمایه های اجتماعی در شهر شوند.

نقش مهم روابط عمومی در حوزه مدیریت شهری:
یکی از بخش های بسیار مهم و اساسی در حوزه مدیریت شهری، نقش روابط عمومی است. این بخش می تواند با ارتباط موثر با شهروندان، ضمن جلب مشارکت آنها، باعث افزایش اعتماد و تقویت سرمایه های اجتماعی در شهر شود. در حقیقت روابط عمومی ها باید به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولان عمل کنند و نیازها و مطالبات شهروندان را به مسئولان منتقل کنند.

ارتباط موثر با شهروندان:
روابط عمومی در حوزه مدیریت شهری باید به منظور برقراری ارتباط موثر با شهروندان انجام شود. این ارتباط موثر می تواند با تأمین اطلاعات دقیق، قوی و به موقع از اقدامات و خدمات ارائه شده توسط شهرداری، به شهروندان این اطمینان را بدهد که نیازهای آنها به درستی در نظر گرفته می شود. همچنین در این راستا، با اطلاع رسانی قوی و موثر، می توان از مشارکت شهروندان در فرایند تصمیم گیری ها و برنامه ها استفاده کرد.

تبادل تجربیات و هم افزایی:
تبادل تجربیات و هم افزایی می تواند به عنوان یک راهکار موثر در افزایش اثربخشی بخش روابط عمومی در حوزه مدیریت شهری عمل کند. با تبادل تجربیات بین شهرها و شهرداری ها، می توان الگوهای موفق را شناسایی کرده و از آنها در حوزه خود استفاده کرد. همچنین با هم افزایی با سایر بخش ها و واحدهای شهرداری، می توان نقش روابط عمومی را در حل مشکلات و کاستی ها بهبود بخشید.

بسیج در ادارات:
بسیج در ادارات نیز به عنوان بازویی قوی و توانمند در کنار مدیران متعهد ادارات در رفع کاستی‌ها نقش آفرینی می‌کند. با ایجاد دو قرارگاه خانواده و قرارگاه ایثار و شهادت، بسیج در ارایه خدمات به خانواده بزرگ شهرداری در حوزه ازدواج آسان، فرزند آوری، معیشت، مسکن و اطلس خانواده شهدای شهرداری نقش موثری ایفا می کند.