مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خبر داد:

نظرسنجی از مسافران نوروزی با ارائه ۷۰۰ نمونه پرسش‌نامه

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: ۷۰۰ نمونه پرسش‌نامه شامل ۴۸۰ نمونه برای سطح شهر، ۱۲۰ نمونه برای باغ فدک و ۱۰۰ نمونه برای پایانه‌ها و ناژوان در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان ، سیدمصطفی اعتصامی روز سوم فروردین‌ماه در جلسه هماهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: براساس سوابق گذشته، آمار ستاد در سامانه «فرابر» ثبت می‌شد که امسال نیز به‌صورت یکپارچه و روزانه ثبت می‌شود و تمام مسئولان کمیته‌ها به داشبوردها دسترسی دارند.

او افزود: ۷۲ هزار و ۱۶۰ مسافر از بیست‌وپنجم اسفند ۱۴۰۱ از پایانه‌های مسافربری اصفهان خارج و حدود ۶۵ هزار نفر نیز به این پایانه‌ها وارد شدند.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه تا روز یکم فروردین امسال ۳۴ هزار نفر در مدارس اسکان یافتند، خاطرنشان کرد: ۲۶۶ هزار نفر در مجموع مخاطب حضوری برنامه‌های فرهنگی بودند که این آمار غیر از پخش زنده، پوشش صدا و سیما و شبکه‌های مجازی است.

او با بیان اینکه اتوبوس‌های گردشگری از بیست‌ونهم اسفند ۱۴۰۱ در سه خط فعالیت دارد و تاکنون ۸۳۲ مسافر را جابه‌جا کرده است، گفت: از ابتدای فعالیت ستاد دائمی خدمات سفر حدود ۸۰ هزار خودرو به پارکینگ‌های شهر وارد شده‌اند.

او افزود: باغ گل‌ها حدود ۱۸ هزار نفر، باغ پروانه‌ها ۱۸۲۰ نفر، باغ خزندگان حدود ۱۵ هزار نفر، باغ پرندگان ۳۴ هزار نفر و آکواریوم اصفهان حدود ۳۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته است.

او ادامه داد: ۲۶۶ مورد تذکر بازاریابان اسکان غیرمجاز، ۱۶۸۶ مورد جمع‌آوری چادر مسافرتی، ۴۷۶۲ مورد راهنمایی خودروهای مسافران مطابق با ضوابط، ۳۸ مورد هدایت و ساماندهی متکدیان و ۱۰۹ مورد ساماندهی دست‌فروشان ثبت شده است.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به آمار شرکت توسعه سیاحتی سپاهان گفت: شهر رویاها ۶۳۲۸ نفر، تله‌کابین صفه ۷۵۱۰ نفر، تله‌سیژ ناژوان ۸۵۵۵ نفر، زیپ‌لاین صفه ۲۰۸ نفر، بولینگ ۱۴۸۰ نفر و بیلیارد ۵۲۵ نفر بازدیدکننده داشته و ۱۳۸۱ خودرو نیز به پارکینگ‌های مجموعه گردشگری صفه وارد شده است.

او با بیان اینکه نظرسنجی از مسافران نوروزی با هدف شناخت نقاط ضعف و قوت، دریافت نظرات آن‌ها درباره خدمات شهری، شناخت نیازهای مسافران و برنامه‌ریزی، از سال‌های گذشته انجام می‌شود، اظهار کرد: امسال پایانه‌های مسافربری و ناژوان نیز به این چرخه اضافه شده است.

اعتصامی با بیان اینکه پروژه پرسشگری از مسافران نوروزی توسط سازمان جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، تصریح کرد: ۴۸۰ نمونه پرسش‌نامه برای سطح شهر، ۱۲۰ نمونه برای باغ فدک و ۱۰۰ نمونه برای پایانه‌ها و ناژوان در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه طبق آمار، بیشتر مسافران مکان اسکان خود را قبل از ورود به اصفهان رزرو یا حداقل انتخاب کردند، افزود: طبق نظرسنجی دسترسی به رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها و دسترسی به سرویس‌های بهداشتی مناسب بوده است.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه رضایت خوبی بین افراد استفاده کننده از مترو وجود داشته است، گفت: رضایت از شهر اصفهان نیز جزو سوالاتی است که مسافران پاسخ راضی و بسیار راضی را ثبت کردند.

اعتصامی گفت: براساس آمار به ترتیب تهران، خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کردستان و مازندران بیشترین مسافران را برای اصفهان داشتند؛ همچنین ورودی شمالی، جنوبی و شرقی به ترتیب بیشترین تعداد ورودی به شهر را داشته است.