عمر ناوگان حمل و نقل یزد کاهش می یابد

کاهش عمر ناوگان حمل و نقل یزد به گزارش شهرداران و : عمر ناوگان حمل و نقل شهری با خرید اتوبوس و ون و همچنین نوسازی تاکسی کاهش یافته است. ابوالقاسم محی الدین در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: سال گذشته ۹۵ دستگاه ون شهری و ۲۹ دستگاه اتوبوس شهری را خریداری کردیم که […]

کاهش عمر ناوگان حمل و نقل یزد

به گزارش شهرداران و

: عمر ناوگان حمل و نقل شهری با خرید اتوبوس و ون و همچنین نوسازی تاکسی کاهش یافته است.

ابوالقاسم محی الدین در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: سال گذشته ۹۵ دستگاه ون شهری و ۲۹ دستگاه اتوبوس شهری را خریداری کردیم که ۲۹ دستگاه ون و ۱۵ دستگاه اتوبوس را تحویل گرفتیم. وی افزود: عمر ناوگان اتوبوسی با خروج ۱۷ دستگاه اتوبوس فرسوده و اضافه شدن اتوبوس جدید، از ۱۳/۵ به ۱۲ سال رساندیم و امیدواریم با اضافه شدن ۱۴ دستگاه دیگر به ۱۰ سال برسد.

شهردار یزد ادامه داد: هزار و ۵۰۰ تاکسی شهری داریم که تاکنون ۳۰۰ دستگاه نوسازی شده و ۲۰۰ برنامه دیگر در دستور کار قرار دارد تا عمر ناوگان تاکسی از ۱۲ به ۹ سال برسد که اتفاق بسیار خوبی است.

  • ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد شامل ۲۵۶ ستگاه اتوبوس خط واحد، ۱۴۸ مینی‌بوس و ۳۸۰ دستگاه تاکسی سواری کرایه‌ای است. به طور کلی ۸۹۵ راننده در حمل و نقل عمومی این شهر مشغول به کار هستند و روزانه گردشگران و شهروندان یزد را با وسایل نقلیه خود جابجا می‌کنند.
حمل و نقل عمومی دریزد زیر نظر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری است. این سازمان در سال ۱۳۹۵ از ادغام سازمان‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه مسافربری برون شهری شهرداری یزد تشکیل شد. ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد شامل ۲۵۶ ستگاه اتوبوس خط واحد، ۱۴۸ مینی‌بوس و ۳۸۰ دستگاه تاکسی سواری کرایه‌ای است. به طور کلی ۸۹۵ راننده در حمل و نقل عمومی این شهر مشغول به کار هستند و روزانه گردشگران و شهروندان یزد را با وسایل نقلیه خود جابجا می‌کنند. همچنین شهر یزد ۳ پایانه فعال مسافری و ۳۷ شرکت حمل و نقل مسافر دارد که مقاصد آن‌ها بیشتر تهران، اصفهان، خراسان، فارس و کرمان هستند.