ناامیدی متقاضیان واگذاری زمین به خانواده های دارای ۳ فرزند در کاکی

در سالهای اخیر به دلیل کاهش نرخ رشد جمعیت شاهد سیاست‌های تشویقی جمعیت مختلفی در سال‌های متمادی بوده ایم.

به گزارش شهرداران، در سالهای اخیر به دلیل کاهش نرخ رشد جمعیت شاهد سیاست‌های تشویقی جمعیت مختلفی در سال‌های متمادی بوده ایم.
یکی از طرح هایی که برای افزایش فرزندآوری مطرح شد، طرح واگذاری زمین رایگان به خانواده هایی بود که دارای ۳ فرزند و بیشتر باشند اما حال در جدیدترین خبرها، شرایط واگذاری این زمین ها از سوی سازمان ملی زمین و مسکن اعلام شده است.
دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرده برای ترغیب خانواده های مشمول، فقط هزینه های مربوط به آماده سازی زمین از آن ها دریافت می شود که هزینه های مزبور، نقدی نخواهد بود و تا دو سال بعد از عقد قرارداد و در مهلت تنفس دو ساله، مبلغی از متقاضیان این زمین ها دریافت نمی شود. الباقی مبلغ نیز در طی هشت سال و در قالب وجوه بسیار کم دریافت می شود.

به گفته مسئولان مربوطه مبلغ آماده سازی زمین و ایجاد شبکه آب و برق و گاز جهت زمین های مورد نظر در کاکی مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان می باشد که موجب تعجب و اعتراض متقاضیان این طرح شده است.

در حالیکه مردم به امید دریافت زمین مناسب در این طرح ثبت نام کرده اند اما به نظر می رسد با اعلام این مبلغ، این طرح در شهری مانند کاکی که قیمت زمین در محلات مختلف مسکونی از ۲۰۰ تا ۴۰۰میلیون متغیر است و این زمین ها با نزدیک بودن به شبکه آب،برق و گاز و عدم نیاز به آماده سازی و طی کردن بروکراسی اداری و سخت گیری های بانکی ،طرحی شسکت خورده محسوب می شود و نه تنها استقبالی مناسبی از آن نخواهد شد بلکه مورد سرخوردگی زوج ها و عدم اعتماد به طرح های آتی مسئولان می گردد.