رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خبر داد؛

میهمانی بزرگ علوی و ۲۰۰ جشن مردمی غدیر در شهر یزد برگزار می شود

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: امسال ۲۰۰ مورد جشن غدیرانه در سطح دارالعباده برگزار می‌شود.

به گزارش شهرداران، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – حجت الاسلام مجتبی صداقت ظهر امروز در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های ایام دهه امامت و ولایت برگزار شد، با اشاره به نقش اصحاب رسانه در توسعه فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: آموزش شهروندی و شناساندن یزد به عنوان میراث گرانبهای فرهنگی از جمله رسالت‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد است.

وی بزرگداشت غدیرخم را از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های در دستور کار است، افزود: توجه به حوزه نشاط و شادابی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های فرهنگی تدوین شده در دارالعباده یزد است.

معاون شهردار یزد با بیان اینکه جشن غدیر باید مردمی برگزار شود، گفت: غدیر باید توسط همه مردم جشن گرفته شود و این مهمترین ویژگی جامعه اسلامی است.

صداقت با بیان اینکه تشکیل ستاد مبشر غدیر و اجرای پویش «من مبشر غدیرم» از جمله اقدامات انجام شده در راستای مردمی سازی ویژه برنامه غدیر است، تصریح کرد: اجرای پویش نصب پرچم در مناسبت‌های ملی و مذهبی مختلف ذیل پویش من مبشر غدیرم در شهر یزد اجرایی شده و تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲۰ درخواست برای برگزاری جشن‌های محلی در ایام غدیر در این سازمان ثبت شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۲۰۰ مورد جشن در ایام غدیر در سطح شهر یزد برگزار شود.

وی با بیان اینکه از هشتم تیرماه جشن‌های غدیرانه در شهر یزد برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری جشن بزرگ ازدواج با حضور ۱۱۰ زوج، دورهمی عیدانه غدیر در پارک آزادگان، برگزاری جشن بزرگ بچه‌های باباحیدر، خطبه خوانی غدیر و برگزاری میهمانی بزرگ علوی به مناسبت عید غدیرخم از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های در دستور کار ستاد مبشر غدیر در یزد است.