در جلسه شورای شهر بجنورد تأکید شد

تعیین تکلیف میدان میوه و تره‌بار بجنورد

به گزارش شهرداران و عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت میدان میوه و تره‌بار مرکز خراسان شمالی تاکید کرد. احمدرضا یزدانی در یک‌صد و چهل و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد، اظهار کرد: بیش از سه ماه پیش، شورای اسلامی شهر مصوب کرد که میدان میوه و تره‌بار فعلی […]

به گزارش شهرداران و عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت میدان میوه و تره‌بار مرکز خراسان شمالی تاکید کرد.

احمدرضا یزدانی در یک‌صد و چهل و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد، اظهار کرد: بیش از سه ماه پیش، شورای اسلامی شهر مصوب کرد که میدان میوه و تره‌بار فعلی بجنورد به مکان دیگری منتقل شود؛ اما هیأت تطبیق فرمانداری بجنورد این مصوبه شورای شهر را رد کرد و به راهبر میدان سه ماه فرصت داد تا وضعیت فعلی را تعیین تکلیف کند. اکنون بیش از سه ماه گذشته و باید پاسخگوی این اقدام باشند.

شهردار بجنورد نیز در این جلسه از پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف این موضوع خبر داد.سیدمحمدعلی کشمیری اظهار کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بجنورد در حال تاسیس است و تاکیدهای لازم به سرپرست این سازمان شده است. در این‌باره با متقاضیان فعلی ارتباط گرفته و اعلام کرده‌ایم که آماده بستن قرارداد با آن‌ها هستیم تا میدان میوه و تره‌بار مرکز استان ساماندهی شود.

برون‌سپاری رفت و روب معابر

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد نیز از برگزاری مناقصه برای رفت و روب معابر شهری خبر داد.

اعظم‌السادات افشین‌فر گفت: مناقصه مربوط به واگذاری بخشی از منطقه ۱ با مبلغ پایه حدود هشت میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان برگزار و یک شرکت با مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان برنده شد.وی بیان کرد: واگذاری هر یک از مناطق به یک شرکت نتیجه مثبتی به دنبال دارد و در صورت ترک فعل یکی از آن‌ها، نظافت در کل شهر زمین نمی‌ماند.افشین‌فر همچنین به مناقصه کامیون‌های مورد نیاز عمرانی شهرداری اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه کامیون‌داران بسیاری در بجنورد هستند، به‌دلیل اینکه تشکیلاتی را ثبت نکرده‌اند از فرصت شرکت در مناقصه‌های شهرداری باز می‌ماندند؛ اما اکنون پایه قیمت برای حمل و نقل مصالح و … را مشخص کرده‌ایم و در فصول مختلف براساس نیاز شهرداری، مناقصه را برای جذب تعداد مشخصی از کامیون‌ها برگزار می‌کنیم تا کامیون‌داران بتوانند در آن شرکت کنند و این روند عادلانه‌تر انجام شود. این دو موضوع با رأی اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد به تصویب رسید.

رئیس شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه از تشکیل کمیته رسانه و فضای مجازی ذیل این کمیسیون خبر داد.

جمشید عین‌بیگی گفت: قرار است این کمیته حداقل هر ماه یک‌بار تشکیل جلسه دهد و با حضور اصحاب رسانه، چالش‌های پیش روی مدیریت شهری و شورای شهر مطرح و پیشنهادها بیان شود تا بتوانیم ثمربخش‌تر عمل کنیم.وی ادامه داد: در جلسه پیشین این کمیته، پیشنهادهای مناسبی ارائه شد که در ادامه می‌توانند در صورت تصویب در کمیسیون فرهنگی و صحن علنی شورای شهر، قابلیت اجرایی داشته باشند.

آمادگی برای استقبال از نوروز و ماه رمضان

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه بر ضرورت توجه شهرداری به در پیش بودن عید نوروز و ماه رمضان تاکید و اظهار کرد: بجنورد به‌عنوان مرکز خراسان شمالی در گذرگاه زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و مسافران شمال کشور قرار دارد و توجه به این موضوع اهمیت زیادی دارد.عین‌بیگی افزود: ضرورت دارد زیباسازی فیزیکی و فرهنگی با توجه به ابعاد معنوی، برای نوروزی رمضانی در اولویت قرار گیرد و اقدامات شایسته‌ای برای آن انجام شود