موزه‌های شهرداری تبریز میزبان ۱۰۵ هزار بازدیدکننده

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز از بازدید ۱۰۵ هزار بازدید کننده از موزه‌های شهرداری تبریز از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه خبر داد و گفت: بازآفرینی جشنواره های فرهنگی با هدف کارکرد محوری در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش شهرداران، امیر نصیربیگی در سومین نشست از سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز امسال با اشاره به استقبال گسترده گردشگران و شهروندان از موزه های شهرداری تبریز در ایام تابستان، اظهار کرد: موزه‌های شهرداری تبریز شامل موزه شهر در عمارت ساعت، خانه موزه علی موسیو و خانه موزه استاد شهریار، شاهد استقبال کم نظیر علاقمندان شده است به طوری که از ابتدای سال جاری تا  پایان مرداد ماه نیز بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر از این موزه بازدید به عمل آوردند.

خدمات رسانی تورهای تبریزگردی به بیش از ۳ هزار گردشگر

نصیربیگی در خصوص خدمات سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز به گردشگران، تصریح کرد: از آغاز فصل تابستان که ایام گردشگری تبریز محسوب می شود تا پایان مرداد، تاکسی های از من بپرس پاسخگوی ۳ هزار و ۵۰۰ مراجعه کننده بوده و اقدام به راهنمایی آنها کرده اند. همچنین اتوبوس های تبریزگردی طی دو ماهه تابستان به بیش از ۳ هزار نفر از گردشگران خدمات ارائه کرده است.

وی با اشاره اینکه اولویت دادن به کارکردهای اجتماعی در سرلوحه اقدامات این سازمان قرار دارد، خاطر نشان کرد: برهمین اساس برنامه ۵۲ هفته ای فرهنگی اجتماعی مناطق دهگانه به صورت دقیق مدون شده و این برنامه ها مطابق تقویم جامع فرهنگی تبریز در سال جاری اجرا شده است.

امیر نصیربیگی ادامه داد: برنامه های سازمان از ابتدای سال تا به امروز در محور های عید نوروز با اجرای ۳۶ مورد، ۱۳۲ برنامه ویژه ماه مبارک رمضان و ۴۰ ویژه برنامه عید سعید غدیر و مناسبتی ویژه محرم تداوم داشته است و در ایام باقی مانده از سال نیز برنامه های متنوع در سطح مناطق دهگانه جهت نشاط افزایی شهروندان اجرا می شود.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه پس از ۱۱ سال وقفه، با تلاش تمامی همکاران امسال همایش زنده نامان تبریز با تجلیل از ۲۰ شخصیت احیا شد، گفت: آیین تجلیل و تکریم پیر غلامان حسینی یکی دیگر از برنامه های سازمان است که در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

بازآفرینی جشنواره های فرهنگی با رویکرد کارکرد محوری

نصیر بیگی در تشریح اقدامات فرهنگی سازمان با اشاره به اینکه رویداد تئاتر شهروندی تبریزیم با انتشار فراخوان، فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد، تصریح کرد: ششمین جشنواره تئاتر شهروندی تبریزیم با هدف دسترسی همگانی به محتوای ارزشمند و جریان‌ساز فرهنگی با ۱۰۰ مورد اجرای برنامه، جهت ترویج آموزش شهروندی و حقوق شهروندی با کمک هنر تئاتر انجام خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در خصوص احیای جشنواره های فرهنگی برند تبریز، خاطر نشان کرد: جشنواره های فرهنگی باید بر اساس نیاز واقعی شهر احصا شوند چرا که کارکرد اصلی کار فرهنگی شناسایی فرصت‌ها و گوش‌زد کردن آسیب‌های پیشرو در جامعه است برهمین اساس جشنواره های «عکس فیروزه» «جایزه‌ ادبی» «کتاب سال تبریز» «زنده نامان» با هدف کارکرد محوری برای امسال بازآفرینی می شود.

سومین نشست از سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز با پایگاه خبری شهریار در سال جاری با حضور امیر نصیربیگی، رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز برگزار شد.

سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز و با هدف تبیین عملکرد مناطق و سازمان‌ها برگزار می شود.