موج تازه عمرانی در گلستان با ۷ طرح بزرگ

 امروز پنجشنبه 19 مرداد 1402، شهرداری و شورای اسلامی شهر گلستان در حالی که هیچ مناسبت در میان نبود، در شرایطی بی حاشیه و بدون تبلیغات زائد کلنگ هفت پروژه جدید و بزرگ را بر زمین زدند.

به گزارش شهرداران، به نقل از روابط عمومی شهرداری گلستان، شاید رؤیایی ترین این پروژه ها، عملیات ساخت اولین استادیوم ورزشی شهرگلستان باشد که قرار است با ظرفیتی بالغ بر بیست هزار تماشاچی در زمینی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع ساخته شود.

آنطور که شهردار گلستان پیشتر اعلام کرده بود، طراحی های جامعی برای این استادیوم صورت گرفته و زمین های ورزشی و چند مجموعه مختلف در دل این استادیوم پیش بینی شده است.

به گفته آقای میرزمانی، رقمی بالغ بر یکصد میلیارد تومان در گام اول برای شروع این پروژه اختصاص یافته و هم اکنون پیمانکار آن انتخاب شده و به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

پروژه بعدی مجموعه «فن و حرفه آموزی» شهرداری گلستان است که در زمینی هزار متری با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد تا بتواند در کنار پروژه سامانه سرای شهر گلستان برای معتادان متجاهر یک نقش کلیدی بمنظور بازآفرینی داشته باشد.

ساختمان شورای گلستان نیز پروژه سوم بود که در این روز کلنگ احداث آن بر زمین خورد تا پارلمان شهری گلستان نیز بعد از چند سال بتواند در ساختمانی که شایسته مردم باشد ساکن شود، این ساختمان در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال شروع شد.

پروژه بعدی که امروز کلنگ آن بر زمین خورد، سرای محله در شهرک امام رضا(ع) بود که در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر و با اعتبار اولیه پنجاه میلیارد ریال روند ساخت آن کلید خورد.

علمیات تعریض پل روی رودخانه شادچای در محدوده شهرک امام حسین(ع) هم پروژه دیگری است که کلنگ شروع به کار آن بر زمین خورد تا روند تا روند تکمیل کنار گذر شهر گلستان سرعت یابد، این کار با اعتبار اولیه پنجاه میلیارد ریال کلید خورد

آخرین کلنگی که در شهرگلستان امروز بر زمین خورد تا شاهد تولد پروژه های عمرانی تازه ای باشیم، عملیات ساخت چند مجموعه ورزشی جدید در پارک ۱۰۰ هکتاری شهر گلستان بود که قرار است در مساحتی بالغ بر هشت هزار مترمربع با اعتبار اولیه ۶۰ میلیارد ریال شروع شود.

در دو سال اخیر شهرداری و شورای اسلامی شهر گلستان موفق شده آمار چشمگیری در توسعه فضاهای ورزشی داشته باشد و همین حالا به طور همزمان عملیات ساخت مجموعه های مختلف در بیش از پنجاه هزار متر مربع در جریان است.