منطقه ثامن چشم و گوش شهر مشهد است

شهردار منطقه ثامن گفت: این منطقه چشم و گوش شهر مشهد است و به دلیل حضور زائران و رفت و آمد مجاوران باید نگاه ویژه ای به آن شود و ساختار شهرداری منطقه ثامن ویژه‌تر عمل کند.

به گزارش شهرداران، شهردار منطقه ثامن گفت: این منطقه چشم و گوش شهر مشهد است و به دلیل حضور زائران و رفت و آمد مجاوران باید نگاه ویژه ای به آن شود و ساختار شهرداری منطقه ثامن ویژه‌تر عمل کند.

سید خلیل منبتی در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد مرکز ١٣٧، اظهار کرد: در طول سال زائران زیادی وارد شهر مشهد می‌شود و طبیعتاً منطقه ثامن جزو مناطقی است که بیشترین حضور زائران را دارد و علاوه بر آن مجاوران در طول روز و در مناسبت‌های خاص به این منطقه رفت و آمد دارند، لذا منطقه ثامن از شرایط ویژه ای برخوردار است چه از نظر ترافیکی، بهداشتی و چه از نظر نظم و انضباطی که باید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این موضوع که منطقه ثامن دارای بیش از ٣٠٠ هکتار مساحت است که از این مقدار ۶٩ هکتار آن حریم حرم رضوی است، ادامه داد:موضوع مهم این منطقه این است که حوزه نفوذی منطقه ثامن زیاد است و باید در این حوزه اقداماتی صورت گیرد و وسعت این منطقه افزایش یابد. شهردار منطقه ثامن گفت: این منطقه چشم و گوش شعر مشهد است و به دلیل حضور زائران و رفت و آمد مجاوران باید نگاه ویژه‌ای به آن شود و ساختار شهرداری منطقه ثامن ویژه‌تر عمل کند. نمونه آن فعالیت سه شیفت سد معبر شهرداری منطقه ثامن است.

وی تاکید کرد: ١٠ دستگاه خودرو جمع آوری زباله در این منطقه به صورت ٢۴ ساعته فعالیت می‌کنند. زباله‌های این منطقه در شرایط عادی ٣٠ تن است که در پیک به ١۶٠ تن می‌رسد و برای ذخیره پسماند به فضاهای بزرگتری نیاز داریم.

شهردار منطقه ثامن ادامه داد: در مناسبت‌ها ١۶ هزار ٨٠٠ طول ریسه بندی انجام می‌شود و چشمه های بهداشتی مرتب در حال ساخت و تعمیر است، ٣١٧ چشمه بهداشتی در ٢۴ نقطه این منطقه قرار دارند و ١٠٠ چشمه بهداشتی دیگر نیز در دست ساخت است. گفتنی است اقدامات دیگری در این منطقه در دست اقدام است.