کارگاه هایی برای ترویج صنایع دستی ؛

دبیر شهر جهانی منبت از کارگاه های منبت و قالیبافی آباده

مهدی شاکر شهردار آباده با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده ، از کارگاه های منبت و قالیبافی در این دانشگاه بازدید کرد .

به گزارش شهرداران، به نقل از آباده خبرستان مهدی شاکر شهردار آباده با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده ، از کارگاه های منبت و قالیبافی در این دانشگاه بازدید کرد .

مهدی شاکر شهردار آباده و دبیر شهر جهانی منبت با اشاره به اینکه شهر آباده به عنوان مهد منبت جهان ، از هنرمندان زیادی بهره مند است افزود : با ایجاد کارگاههای صنایع دستی و آموزش آن به جوانان و نوجوانان میتوان راه را برای گسترش و توسعه این هنرهای زیبا و اصیل باز کرد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آباده نیز به اهمیت صنایع دستی اشاره کرد و گفت : دانشگاه آزاد اسلامی آباده در زمینه توسعه و ترویج صنایع دستی پیشگام بوده و با راه اندازی کارگاه های منبت ، منبت استیل و قالیبافی ، آن رابه علاقمندان ارائه داده است .

مجاهد امیری افزود:اکنون میتوان با استفاده از ظرفیت هنرمندان و اساتید با سابقه و مجرب شهرستان آباده ، جوانان و نوجوانان را به سمت و سوی آموزش این هنرهای اصیل و زیبا هدایت کرد تا علاوه بر توسعه صنایع دستی ، بتوان زمینه اشتغال آنان را فراهم کرد .

در این بازدید نمایشگاهی از آثار استاد لطفی و خانم قائدی مدرس منبت در دوره های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی آباده برپا شد .

کارگاه قالی بافی یک مستند کارآفرینی است که جهت اخذ مجوز و دریافت تسهیلات بانکی برای ایجاد یک کارگاه قالی بافی تهیه می‌شود. این طرح شامل اطلاعات مفصلی از جمله توصیف محصولات، بازار هدف، تجهیزات مورد نیاز، مشتریان پتانسیل، تحلیل هزینه و درآمد، و سایر جوانب مرتبط با کارگاه قالی بافی می‌باشد.

در دنیای امروز، کسب و کارهای کوچک و متوسط به عنوان یکی از مهمترین عوامل توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار در کشورها مطرح می‌شوند. یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه کمک کند، کارگاه‌های قالی بافی هستند