استاندار همدان:

مقدمات تدوین برنامه هفتم توسعه در استان طراحی شده است

استاندار همدان گفت: مقدمات تدوین برنامه هفتم توسعه متناسب با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در استان طراحی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در شورای برنامه ریزی استان همدان افزود: برنامه هفتم توسعه، بر اساس سیاست‌های کلی نظام طراحی می‌شود و اقدامات ارزشمندی تاکنون برای برنامه‌ریزی بهتر در استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: پیشنهادات و سرفصل‌های مهم این برنامه به استان‌ها تکلیف شده و قرار است در برنامه هفتم توسعه نقاط قوت ۶ برنامه گذشته، تقویت و راهکار جدید برای برطرف کردن نقاط ضعف برنامه‌های پیشین ارائه شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: نقاط قوت در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تحکیم خانواده و موضوعات مربوط به افزایش جمعیت در استان همدان بررسی شده است.

استاندار همدان ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه ششم توسعه را مبنای کار خود قرار دهند و به تکالیف سازمانی توجه کنند.

وی افزود: معضلات و مشکلات بسیاری را در ساختارهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داریم که باید با بهره‌گیری از تجربیات دستگاه‌های اجرایی، راهکارهای مناسبی را برای برنامه هفتم توسعه در نظر بگیریم.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه برای تدوین این برنامه از ساختارهای علمی و دانشگاه‌ها کمک گرفته می‌شود، افزود: تلاش می‌شود تا با بهره‌گیری از راهکارهای دانش بنیان، مشکلات حوزه تولید و اشتغال برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت همه جانبه کشور به تدوین برنامه هفتم توسعه بستگی دارد، اظهار داشت: ارتقاء بهروه‌وری در تولید، مدیریت بهینه منابع آب و افزایش راندمان استفاده از انرژی در تدوین برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار می‌گیرد.

استاندار همدان گفت: استان همدان سال‌های گذشته در تخصیص اعتبارات، در رده‌های پایین قرار داشت، اما امسال با پیگیری‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون برنامه و بودجه، اعتبارات این استان ۲ برابر شده است.

180d5f39-f9c4-41c7-83b4-3e5d6d6fcc22.jpg