به گزارش شهرداران، مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان ضمن تشریح روند فعالیت این سازمان در خصوص احداث خط ۲ مترو گفت: ۳ چالش ترافیک شهری، میراث فرهنگی و جابجایی تأسیسات در احداث خط ۲ مترو مدیریت و ساماندهی شده است.
محسن واعظیفر در این باره گفت: خط ۲ مترو، غرب اصفهان را در میدان شهدای خمینیشهر به شرق و شمال شرق اصفهان در شهرک امام حسین (ع) و حرم حضرت زینب (س) متصل میکند. طول این مسیر حدود ۲۴.۷ کیلومتر است و ۲۳ ایستگاه دارد. از این مسیر ۱۴.۷ کیلومتر در اولویت اجرا قرار دارد یعنی از ایستگاه کهندژ تا دارک، که ۱۶ ایستگاه را شامل میشود.
او با بیان اینکه عملیات اجرایی این بخش از مسیر از اواخر سال ۱۳۹۵ در دستور کار قرار گرفته است، افزود: عملیات اجرایی سازه ۱۶ ایستگاه نیز شروع شده و هر کدام دارای پیشرفت متفاوتی است.
او ادامه داد: در تونل مسیر نیز عملیات اجرایی، از اوایل سال ۱۳۹۶ شروع شده و ۳ دستگاه حفار مکانیزه (تیبیام) در حال انجام حفاری در دو جبهه کاری هستند. به این صورت که دو دستگاه به قطر حفاری ۷.۵ متر در شرق و شمال حرکت میکنند و تا ایستگاه ابنسینا میآیند و یک دستگاه با قطر ۹.۴ متر از غرب حرکت را شروع کرده است. عملیات در جبهه غربی خط، از سال ۱۳۹۸ و عملیات بخش شرقی از سال ۱۳۹۶شروع شده است.
او درخصوص ساخت و ساز و اصول فنی عملیات چه تفاوتهایی میان خط یک و ۲ اظهار کرد: یکی از تفاوتهای عمده میان دو خط این است که در خط یک، دستگاه حفار مکانیزه حفاری را انجام میداد و بعد ایستگاه ساخته میشد، به این معنی که ابتدا تونل عبور میکرد و سپس باید تونل را تخریب میکردیم و بعد ایستگاه را میساختیم که هم از لحاظ آب بندی و هم هزینهها با مشکل مواجه میشدیم. اما در خط دو ابتدا ایستگاهها را میسازیم و بعد دستگاه وارد میشود. ساخت ایستگاهها برای ورود دستگار حفار، برنامهریزی فشرده و سختی میخواست؛ اما در این صورت هزینه ساخت تونل و هزینه تخریب سگمنتها کاهش یافته و هم فرصتی فراهم شده که وقتی تیبیام وارد میشود، اورهال نیز انجام و سپس از آنجا خارج شود.
واعظی فر یک تفاوت دیگر در ساخت خط یک و ۲ مترو را در روش اجرای ایستگاهها دانست و ادامه داد: ایستگاههای مترو در خط ۲ با ترافیک شهری، میراث فرهنگی و جابجایی تأسیسات مواجه هستند که برای ما چالش ساز است، بنابراین تصمیم گرفتیم ایستگاههایی که در بافت تاریخی و محورهای شلوغ شهر هستند را با شمع و ریب احداث کنیم.
او با تأکید بر اینکه برای محافظت از میراث فرهنگی و بافت تاریخی و جابجایی تأسیسات شهری در کمترین حد ممکن تلاش شده است، خاطرنشان کرد: برای آغاز روند ایجاد ایستگاههای بافتهای تاریخی نیز ابتدا با هماهنگی میراث فرهنگی اقدام میکردیم که گزارش به اداره کل میراث فرهنگی میرفت و بعد از تأیید، عملیات خاکبرداری با نظارت نماینده آنها انجام میشد. در خط یک نیز این روند را برای ایستگاه انقلاب و میدان امام حسین (ع) داشتیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
شهردار یاسوج گفت؛ تسهیل در عبور و مرور شهری از اولویت های اصلی شهرداری یاسوج است و طرح تحول در زیبا سازی شهر یاسوج آغاز شده است. کیوان آشناافزود:در راستای تسهیل در عبور و مرور شهروندان اقدامات متعددی صورت گرفته است و از جمله اقداماتی که به تازگی در سطح شهر نمایان می باشد، نوسازی ،اصلاح و ترمیم جداول و احداث تقاطع های هم سطح است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از ایمنسازی و رفع خطر از درختان به ویژه گونههای مسن در سطح شهر خبر داد.
مدیرعامل اتحادیه سازمانهای حملونقل بار شهرداریهای کشور با اشاره به برگزاری نشست مجمع حملونقل بار شهرداران کلانشهرهای ایران به میزبانی اصفهان گفت: از مهمترین مصوبات این جلسه تشکیل یک کمیته حقوقی از افراد دارای اشراف حقوقی به قانون و مقررات حوزه حملونقل بار است.
بیست و دومین نمایشگاه صنعت چوب، ماشین آلات، یراق آلات و مواد اولیه از 25 تا 28 اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار می شود.