نشست هم اندیشی استاندار مرکزی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اراک

مدیریت ارشد استان همگام با مدیریت ارشد شهر

به گزارش شهرداران و اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، مدیریت ارشد شهر در نشست مشترک استاندار مرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیران کل دفتر فنی و امور شهری استانداری به همراه فرماندار شهرستان اراک با دکتر محمودی شهردار و رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اراک، پیرامون موضوعات و مباحث مختلف […]

به گزارش شهرداران و اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، مدیریت ارشد شهر در نشست مشترک استاندار مرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیران کل دفتر فنی و امور شهری استانداری به همراه فرماندار شهرستان اراک با دکتر محمودی شهردار و رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اراک، پیرامون موضوعات و مباحث مختلف شهری اعم از معضل آلودگی هوا، پرداخت عوارض آلایندگی صنایع بزرگ، پروژه های عمرانی، سرمایه گذاری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، وضعیت پارکینگ بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)، بازنگری در طرح جامع اراک و همچنین طرح جامع کاهش آلودگی هوا، جذب نیروی متخصص در شهرداری، تسهیل گری در بحث بازآفرینی شهری، لزوم برخورداری ابر پروژه منطقه گردشگری نور الشهدا(گردو) از اعتبارات ملی و همکاری راه و شهرسازی با شهرداری جهت تحویل اراضی این منطقه، وصول مطالبات شهرداری از سایر دستگاه ها، تشکیل قرارگاه آسیب های اجتماعی در شهر اراک و همچنین استفاده از فرصت طلایی همسویی دولت و مدیریت شهری جهت خدمت به شهروندان، گفتگو و هم اندیشی صورت گرفت.

صرف نظر از تنوع و تفاوتی که در نظام های اجتماعی و سیاسی وجود دارد وظایف یک مدیر امور شهری به برنامه ریزی، مدیریت فرهنگ محلی، انجام پروژه های عمرانی و غیره مربوط نمی شود. جهت دهی فعالیت های شهری و ارائه چشم انداز شهر برای رسیدن به توسعه پایدار از مهمترین وظایف در مدیریت امور شهری است. یک مدیر شهری باید این توانایی را داشته باشد که نقاط ضعف و قدرت شهر خود را بشناسد. بنابراین مدیر امور شهری مسئول ارتقا قابلیت ها و توانایی های شهر و شهرنشینان است. به طور کلی وظایف یک مدیر شهری عبارتند از:

آماده‌ سازی زیر ساخت ‌های اساسی برای عملکرد بهینه شهرها

آماده‌ سازی خدمات برای توسعه منابع انسانی، بهبود بهره ‌وری و استانداردهای زندگی شهری

تنظیم فعالیت ‌های تأثیرگذار بخش خصوصی بر امنیت، سلامتی و رفاه اجتماعی جمعیت شهری

آماده سازی خدمات و تسهیلات لازم برای پشتیبانی فعالیت‌ های مولد

برنامه‌ریزی استراتژیک