شهردار مشهد گفت:

لزوم حمایت از تولیدکنندگان گل وگیاه بومی

شهردار مشهد گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه گل وگیاه و ادوات باغبانی ایجاد نشاط و شادابی در مردم و حمایت از تولید کنندگان است.

به گزارش شهرداران، “محمدرضا قلندر شریف” در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه گل وگیاه و ادوات باغبانی با تقدیر از برگزار کنندگان نمایشگاه افزود: برگزاری جشنواره گل و گیاه خوشبختانه با استقبال خوب نیز روبه‌رو شده و محیط با نشاطی را برای شهروندان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه بیستمین دوره برگزاری خود را در مشهد پشت سر می‌گذارد و هرسال از رونق بهتری برخوردار است اظهار کرد: این درحالی است که کیفیت نمایشگاه افزایش پیدا کرده اما با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از مشارکت تولید کنندگان گل وگیاه، هزینه‌های برگزاری بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

شهردار مشهد تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه حمایت از تولید کنندگان گل و گیاه و ادوات مرتبط با آن است که اشتغال آفرینی خوبی را نیز به دنبال خواهد داشت.

قلندرشریف ادامه داد: برپایی نمایشگاه و جشنواره گل و گیاه نشاط و شادابی شهروندان را نیز در پی دارد که این موضوع برای مدیریت شهری اهمیت زیادی دارد.

وی اضافه کرد: در کنار ایجاد شور و نشاطی که بازدید از نمایشگاه گل وگیاه برای مردم ایجاد می کند، فرهنگ و انگیزه نگهداری از گل وگیاه که از ضروریات زندگی آپارتمان نشینی امروز و از اهداف اصلی برپایی نمایشگاه از سوی شهرداری مشهد است؛ نیز در شهروندان ترویج و تقویت می‌شود.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه برپایی چنین نمایشگاه هایی موجب رسیدن مستقیم گل و گیاه توسط تولید کنندگان به دست مصرف کننده می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکارانم در معاونت خدمات و محیط زیست شهری زیرساخت‌های لازم در نمایشگاه بین المللی را به منظور عرضه مستقیم گل وگیاه و اداوت باغبانی جهت استفاده مردم فراهم کرده اند که این امر در کنار حمایت از تولید کننده، حمایت از مصرف کننده را نیز به دنبال دارد.

قلندرشریف گفت: امیدواریم در کنار لذتی که شهروندان طی چند روز برپایی نمایشگاه گل وگیاه از فضای ایجاد شده می‌برند، گل وگیاه را به محل زندگی خود برده و شادابی و طراوت را برای خود و خانواده به ارمغان بیاورند.