یک اقدام موثر دیگر در منطقه۶؛

فعالیت های فرهنگی نواحی و محلات قلب پایتخت زیر ذره بین ارزیابی

شهردار منطقه۶ از آغاز فرآیندهای ارزیابی اقدامات فرهنگی در نواحی و محلات قلب پایتخت، براساس طراحی الگوی ارزیابی اثربخشی فعالیت ها توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه خبر داد.

به گزارش شهرداران، ارزیابی فعالیت های فرهنگی در نواحی و محلات قلب پایتخت، اقدام موثری است که توسط شهرداری منطقه۶ به اجرا درآمده است. این امر به منظور ارزیابی میزان مطلوبیت و کیفیت فعالیت های فرهنگی در این نواحی و محلات انجام می شود. بررسی و ارزیابی فعالیت ها به ویژه در محیط های پویا می تواند بهبود کیفیت و ارتقای اهداف فرهنگی را در این مناطق به همراه داشته باشد.

روش ارزیابی فعالیت های فرهنگی در این مطلب به صورت الگویی با تدوین ۲۲ مقوله، کدمفهومی و چک لیست طراحی شده است. این الگو به منظور بررسی وضعیت اثر بخشی فعالیت ها استفاده می شود. در این فرآیند، جلساتی با نواحی شش گانه برگزار می شود و نتایج و یافته ها براساس گزارش عملکرد شش ماهه هر حوزه بررسی می شوند.

مدیران هر سازمان مسئولیت ارائه خدمات با کیفیت از طریق استفاده موثر از منابع و امکانات را بر عهده دارند. در این راستا، ارزیابی عملکرد نواحی شش گانه با ارزیابی فعالیت های فرهنگی ناحیه ۲ اولین جلسه از سلسله نشست های ارزیابی است. نتایج این جلسه با پس از جمع بندی نهایی، توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه به حوزه مربوطه ارسال خواهد شد.

با توجه به این اقدام موثر، شهردار منطقه۶ نیاز مبرم به نظام ارزیابی و کنترل اثربخشی فعالیت ها در ساختارهایی که مستقیماً با مردم در ارتباط هستند را تأکید کرده است. این ارزیابی و بررسی مستمر، ابزاری مهم برای بهبود کیفیت و ارتقای خدمات فرهنگی در نواحی و محلات قلب پایتخت خواهد بود.