فرماندار تبریز:

فضای گفتمان توسط آموزش و پرورش برای دانش آموزان فراهم شود

فرماندار شهرستان تبریز با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید فضای گفتمان و تبادل نظر را برای دانش آموزان ایجاد کند، گفت: در این زمینه از معلمان با تجربه در حوزه های مختلف برای پاسخگویی به سوالات دانش آموزان استفاده شود.

علی جعفری آذر در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان تبریز اظهار داشت: تمام شبهات ذهنی که در اذهان مردم ایجاد شده جواب دارد و باید از طریق گفتمان و گفت و گوهای آزاد پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی بین فرهنگیان و دانش آموزان فضا را برای شنیدن سوالات و شبهات جوانان و پاسخگویی به آنان باز کند.

جعفری آذر با تاکید بر اینکه باید فضای دینی و معنوی در وقت نماز در ادارات و مراکز عمومی وجود داشته باشد، گفت: نباید به بهانه نماز کار مردم عقب بیافتد ولی در عین حال نیز باید به موضوع اقامه نماز توجه جدی شود.

وی افزود: باید نمازخانه‌ های ادارات و حتی کارخانجات شرایط مناسبی برای نمازگزاران، ارباب رجوع و کارکنان از لحاظ کمی و کیفی داشته باشد و باید مناسب ترین فضای ادارات و مراکز عمومی به امر برگزاری نماز جماعت اختصاص یابد و بر برگزاری نماز در اماکن عمومی اهتمام ویژه شود.

فرماندار شهرستان تبریز تاکید کرد: باید برخی از مساجد و نمازخانه ها ساعات زیادی باز باشند تا نمازگزاران و مسافران دسترسی آسان تری برای اقامه نماز داشته باشند.

وی اضافه کرد: ستاد اقامه نماز به صورت مستمر و منظم از ادارات دولتی، مراکز عمومی، تفرجگاه ها و بیمارستان ها بازرسی و بازدید انجام داده و نواقص و مسایل را برای رفع هرچه سریعتر آن به صورت کتبی اعلام کند.