فصل جدید کار و تلاش رویکرد اصلی مدیریت کلان شهر شیراز است

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا از در دستور کار قرار گرفتن رصد دوره ای پروژه های سرمایه گذاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز: رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا گفت: درحالی شورای ششم دومین سال فعالیت خود را سپری می کند که با پیگیری شهردار شیراز شاهد پنج شنبه های کلنگ زنی و افتتاح پروژه های متعدد در حوزه مختلف شهری هستیم.

علیرضا اسکندری در نطق پیش از دستور هشتادو نهمین صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه کلنگ زنی پروژه های متعدد نشان از فصل جدید کار و تلاش بر خدمات رسانی توسط تیم مدیریت شهری کلان شهر شیراز بعنوان رویکرد اصلی است، ابراز کرد: فصلی که توقع از  شهرداری را دوچندان کرده است و انتظاری که در سایه همدلی اعضای شورا و شهرداری رقم خواهد خورد منفعت آن را شهر و شهروندان خواهند برد .

اسکندری تصریح کرد: کلانشهر شیراز با ظرفیت های بالقوه در حوزه های مختلف گردشگری از جمله مذهبی ، تاریخی ، پزشکی و …  که دارد می تواند جاذب سرمایه های سرگردان ملی و بین المللی گردد.

به گفته اسکندری یکی از ظرفیت های حائز اهمیت برای اداره شهرها استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای رفع نیازها و پیشرفت شهر است که در تکلیف بودجه ۱۵هزار میلیارد تومانی شهرداری میتوان توجه به سرمایه گذاری بعنوان یکی از منابع پایدار درآمدی شهرداری شیراز در بخش های مختلف اشاره کرد.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه این تکلیف با موافقت اعضا در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: هرکدام از مناطق  یازده گانه شهرداری بخش هایی از این تکلیف را با توجه به ظرفیت ها و وظایف برعهده دارند.

اسکندری تاکید کرد: اکنون با تاکید بر اهمیت این موضوع بعنوان یک تکلیف جدی برای شهرداری پیشنهاد می شود بصورت دوره ای پروژه های سرمایه گذاری نیز با حضور اصحاب  رسانه رصد گردد تا با روند پیشرفت آنها و رفع موانع احتمالی علاوه بر اطلاع رسانی در راستای جهاد تبیین شاهد به ثمر نشستن آنها در میان پروژه های مختلف شهرداری باشیم .

وی گفت  تجربه ای همانند چهارشنبه های عمرانی که در سال اول شورا با هدف پایش دائمی پیشرفت پروژه ها از سوی کمیسیون عمران مطرح گردید و میزان پیشرفت پروژه ها مورد رصد قرار گرفت و هم اکنون پروژه های مصوب در قالب پنج شنبه های افتتاح و کلنگ زنی به سرانجام می رسد .

اسکندری با تاکید بر این مطلب که تحقق سرمایه گذاری  با هدف رفع نیازهای شهروندان و ایجاد جاذبه های سرمایه گذاری  و پیشرفت شهر  تعریف شده است، عنوان کرد: پنج پروژه شاخص سرمایه گذاری که تا پایان دوره شورا بصورت دائمی رصد می گردد شامل پارک آبی ، اکواریوم ، شهربازی ، تله کابین و باغ پرندگان  که بر اساس نظر سنجی صورت پذیرفته خواسته اصلی مردم در حوزه گردشگری و تفریحی کلان شهر شیراز است.

عضو شورای شهر شیراز همچنین استفاده از ظرفیت اراضی بزرگ متعلق به شهرداری و سرمایه گذاری در بخش زمین به عنوان سرمایه آتی شهر شیراز را از دیگر مواردی دانست که با همت مجموعه پر تلاش شهرداری و پیگیری اعضای شورا به ثمر خواهد نشست.