فراهم شدن خدمات رفاهی در پارکینگ ورود ناوگان حمل و نقل به مرز دوغارون

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تایباد، فرماندار این شهرستان بر ضرورت ارائه بهتر خدمات رفاهی مورد نیاز به رانندگان ناوگان حمل و نقل انواع کالاهای ایرانی و خارجی در محورهای مواصلاتی این منطقه یه ویژه در پارکینگ های ورود ناوگان حمل و نقل به مرز زمینی دوغارون تاکید کرد.

گزارش روابط عمومی فرمانداری تایباد، مهدی دونده در جلسه راه اندازی سیستم های نوبت دهی در پارکینگ های مرز دوغارون، افزود: در حوزه حمل و نقل باری، مسافری و نقل و انتقال محصولات و تولیدات داخلی به خارج از کشور و صادرات آن، کار بزرگی در این شهرستان مرزی از سوی قشر زحمت کش رانندگان صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه گمرک ۱۰۰ ساله دوغارون یکی از پنج گمرک فعال کشور به شمار می رود، ادامه داد: روزانه افزون بر ۷۰۰ دستگاه کامیون حامل بار و یا خالی در محورهای مواصلاتی تایباد و برخی از آنها در جاده های منتهی به گمرک مرزی دوغارون تردد دارند که باید امکانات رفاهی مناسبی برای توقف هرچند کوتاه رانندگان ایرانی و خارجی در این مرز رسمی کشور فراهم شود.

فرماندار تایباد به روابط اقتصادی خراسان رضوی و افغانستان اشاره کرد و گفت: افغاستان اولین شریک اقتصادی و دهمین شریک وارداتی کالا با استان خراسان رضوی به شمار می رود که با فراهم کردن بسترهای لازم باید به دنبال افزایش سطح تعاملات بین این ۲ کشور باشیم.

دونده افزود: مرز دوغارون و این شهرستان به عنوان اولین چشم انداز به جمهوری اسلامی ایران برای اتباع افغانستانی می باشد که نیاز می رود مسئولین برای توسعه این منطقه و رونق گمرک مرزی دوغارون پیش از گذشته اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران در بخشهای مختلف بیان کرد: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی نقش زیادی در پویایی و توسعه هر منطقه دارند که باید مسئولین بستر حضور آنها را فراهم کرده و نهایت همکاری را با آنها در هر حوزه ای در چارچوب قانون داشته باشند.

تیرپارک ها معمولا در مسیرهای ترانزیتی احداث می شوند که از تردد بالایی از کامیون ها برخوردارند.

دوغارون اصلی‌ترین گذرگاه مرزی ایران و افغانستان شاهراه اصلی تجارت خارجی خراسان رضوی با افغانستان و کشور‌های آسیای میانه، گذرگاهِ ۶۵ درصد از حجم مبادلات تجاری و صادرات این استان واقع در شرق ایران است.

تایباد نیز که در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است که از سمت شرق و جنوب شرق با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.