فاز دوم نیروگاه خورشیدی در سرخه‌حصار

به گزارش شهرداران شهردار منطقه۱۳ از اجرای فاز دوم پروژه نیروگاه خورشیدی در پارک جنگلی سرخه‌حصار در راستای اجرای پروژه های قطب گردشگری شرق تهران و استفاده از انرژی پاک خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه۱۳ در نشست محیط زیستی منطقه۱۳ با حضور مدیر کل محیط […]

به گزارش شهرداران شهردار منطقه۱۳ از اجرای فاز دوم پروژه نیروگاه خورشیدی در پارک جنگلی سرخه‌حصار در راستای اجرای پروژه های قطب گردشگری شرق تهران و استفاده از انرژی پاک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه۱۳ در نشست محیط زیستی منطقه۱۳ با حضور مدیر کل محیط زیست و توسعه پادار شهرداری تهران ضمن اشاره به رویکرد منطقه۱۳ در اجرای برنامه های خلاقانه گفت: حدود ۱۸۹ برنامه توسط معاونت ها و نواحی اجرائی شده که بخشی از این موارد مربوط به حوزه های محیط زیست است .

او، احداث کارخانه Mrf را از جمله پروژه های زیست محیطی منطقه۱۳ نام برد و افزود: پروژه نیروگاه خورشیدی در پارک جنگلی سرخه‌حصار  با رویکرد کاهش پسماند اواخر سال گذشته تکمیل و رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی در این منطقه از شرق پایتخت به بهره‌برداری رسید .

شهردار منطقه۱۳ با تاکید بر نگهداشت مناسبت پروژه ها از اجرای فاز دوم پروژه نیروگاه خورشیدی در این منطقه در راستای پروژه های قطب گردشگری شرق خبر داد و افزود: سال گذشته، با پیمانکارانی که در این زمینه کار کردند صحبت کردیم و یکی از این گروه ها کار را قبول کرد و این ایده بعد از ۶ سال به سرانجام رسید و نیروگاه سرخه حصار، بزرگترین نیروگاه خورشیدی شرق تهران که یک سوم برق بوستان سرخه حصار را تامین می کند و قابلیت دارد که تا دو فاز دیگر ادامه پیدا کند.

در همین راستا چهارشنبه های محیط زیستی در دهمین ایستگاه به منطقه ۱۳ رسید

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در دهمین هفته «چهارشنبه های محیط زیستی» از وضعیت محیط زیست منطقه ۱۳ بازدید کرد.

“حلیا سادات حسینی” در نظارت ستادی وضعیت محیط زیست منطقه ۱۳ ضمن تشکر از رویکرد محیط زیستی شهردار ، این منطقه را به عنوان منطقه ای فعال در پروژه های شاخص و الویت دار محیط زیستی معرفى کرد.

وى با بیان اینکه بحث مدیریت سبز یکی از موضوعات مهم در منطقه ۱۳ می باشد گفت:طبق اسناد بالا دستی در حوزه محیط زیست یکی از آیتم های اصلی که باعث جاماندن منطقه ۱۳ از کاروان محیط زیستی شهرداری شده بحث مدیریت سبز است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران بر ضرورت نگهداشت تجهیزات تجدیدپذیر در کنار نگاه توسعه محور در منطقه تاکید کرد و از شهرداران نواحی خواست که با نگاه جدی تر به محیط زیست، تجهیزات نیروگاههای خورشیدی و تجدیدپذیر داشته و همچنین تعمیر و نگه داشت تجهیزات خورشیدی را جز الویت های کاری خود قرار دهند.

وی‌ با اشاره به تفاهم نامه موجود شهردار محترم تهران با وزیر نیرو در خصوص تصفیه خانه ها ، اظهار کرد: در طرح جامع فاضلاب شهر تهران ، تصفیه خانه فاضلاب شرق در پارک سرخه حصار دیده شده است ، که می بایست احداث آن با توجه به اصول کارشناسی در الویتهای کاری منطقه قرار گیرد. همچنین طبق دستورالعمل ابلاغی ، جانمایی محل تصفیه خانه مسیل منوچهری باید فضایی باشد که در طرح مطالعاتی آب منطقه مشخص شده باشد.

حسینى ادامه داد:با توجه به دستورالعمل کاهش مصرف پلاستیک می بایست نگاه ویژه تری و جدی تری در این حوزه در منطقه ،صورت گیرد تا در آینده شاهد کاهش مصرف پلاستیک در منطقه ۱۳ باشیم.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان از محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه ۱۳، بابت همکاری و نگاه ویژه محیط زیستی تشکر و قدرانی کرد و گفت : امیدواریم نگاه محیط زیستی با حمایت شهردار محترم منطقه در بدنه شهرداری منطقه ۱۳ بیش از پیش تسری پیدا کند، و با برنامه ریزی دقیق و مدون، بستر رشد فرهنگ محیط زیستی در جامعه را فراهم کنیم .

بنا بر این گزارش در این بازدید نیم روزه از مکانهایی چون: ایستگاه دوکوهه، پارک سرخه حصار، نیروگاه خورشیدی نیروهوایی بازدید به عمل آمد.