عملیات عمرانی بهبود تقاطع جانباز با هدف افزایش ایمنی

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: چهارراه جانباز اواخر شهریور ماه و در آستانه ماه مهر برای رفت و آمد شهروندان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش شهرداران، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در مورد آغاز عملیات عمرانی بهبود تقاطع جانباز اظهار داشت که طرح اصلاح هندسی تقاطع جانباز با هدف نظم بخشی و افزایش ایمنی در چهارراه در حال اجراست. این طرح در جامع و تفضیلی شهر یزد نیز برای تقاطع مورد نظر پیش بینی شده است. مهندسان و کارشناسان نیز به منظور کاهش و کنترل ترافیک در این منطقه، عملیات عمرانی بهبود تقاطع جانباز را به چهارراه پیشنهاد داده اند.

با پیاده شدن این طرح، هدف اصلی آن، فراهم کردن ایمنی نسبی برای عابران پیاده است. علاوه بر این، ترافیک شدید در این تقاطع نیز بهبود خواهد یافت. اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ۵۰ میلیارد ریال می باشد. در این طرح، بیش از ۱۰ هزار متر مربع آسفالت و ۱۴۰۰ متر سنگ جدول استفاده خواهد شد. همچنین، فضای سبز نیز در این طرح بازآفرینی افزایش یافته و به ۳۶۱۱ متر مربع خواهد رسید.

با اجرای این طرح، امیدواریم که نظم بیشتر در تقاطع جانباز حاکم شود و ترافیک در این منطقه کاهش یابد. همچنین، ایمنی عابران پیاده در این تقاطع بهبود می یابد و فضای سبز زیادتری برای شهروندان فراهم می شود.