عبور از سد بزرگ سد معبر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید در گفت‌وگو با کلیل فارس گفت: طبق هشدارهای قبلی به مغازه‌داران متخلف پیرامون رفع سد معبر، امروز(یکشنبه) نسبت به جمع‌آوری مصادیق این تخلف از سطح شهر اقدام خواهد شد.

به گزارش شهرداران، سد معبر یکی از مشکلات رایج در شهرها است که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کند. در این مقاله، به بررسی اقداماتی که دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید برای رفع این مشکلات انجام می دهد، پرداخته می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید، با هشدارها و هماهنگی های لازم، با مغازه دارانی که با گذاشتن کالا یا اجناس خود، از جمله سبدهای میوه، اتومبیل و سایر کالاها و تابلو های تبلیغاتی، معابر عمومی را مسدود می کنند، برخورد خواهد کرد. این برخورد می تواند شامل جمع آوری مصادیق تخلف از سطح شهر و در صورت لزوم، پلمپ کردن مغازه های متخلف نیز باشد. این اقدامات در راستای رفع موانع متصل به سد معبر صورت می گیرد و در نهایت منجر به آزاد شدن معابر و اماکن مذکور می شود.

استفاده غیر مجاز از سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها، میدان ها، پارک ها و باغ های عمومی، طبق قانون شهرداری ها ممنوع است. شهرداری مکلف است از جلوگیری و رفع مانع های موجود در معابر و اماکن عمومی به وسیله مأمورین خود اقدام کند. این تدابیر قانونی از جانب شهرداری برای جلوگیری از سد معابر و حفظ روانیت عبور و مرور در شهر است.

در پایان، سد معبر به هر عملی گفته می شود که باعث انسداد معابر عمومی شده و عبور و مرور از آنها دائم یا موقت غیرممکن یا دشوار می شود. برای رفع این مشکل، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید اقدامات لازم را انجام می دهند و شهرداری نیز مکلف است از جلوگیری و رفع موانع موجود در معابر عمومی و اماکن مذکور به وسیله مأمورین خود اقدام کند.

به طور کلی، این اقدامات قانونی و مصوبه های انجام شده در راستای رفع سد معبر، می تواند به آزاد شدن معابر عمومی و اماکن مذکور و همچنین بهبود روانیت عبور و مرور در شهر کمک کند.