در نشست معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز

ظرفیت اهواز برای تبدیل به یکی از زیباترین شهرهای کشور

نشست هم‌اندیشی شمس معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز با جمعی از مطالبه‌گران در خصوص مسائل و مشکلات محیط زیستی و چگونگی تعامل مدیریت شهری با فعالان اجتماعی برگزار شد.

به گزارش شهرداران، نشست هم‌اندیشی شمس، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز با جمعی از مطالبه‌گران در خصوص مسائل و مشکلات محیط زیستی و چگونگی تعامل مدیریت شهری با فعالان اجتماعی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، هم‌اندیشی تعدادی از مطالبه‌گران نقطه‌نظرات، راهکارها و پیشنهادها و انتقادهای خود را در خصوص رفع مشکلات شهر اهواز و رفع چالش‌ها و بهبود مسائل شهری و کمک به مدیریت شهری، مطرح کردند.

شمس، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز در جمع تعدادی از مطالبه‌گران اهوازی گفت: پاسخ‌گویی به دغدغه‌ها و سوالات شهروندان در هر قالبی را برای مدیریت شهری یک فرصت می‌دانیم تا بتوانیم به ایده مدیریت شهر با مشارکت شهروندان جامه عمل بپوشانیم.

شمس گفت: استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم‌نهاد توسط مدیریت شهری می‌تواند به ارتقاء خدمات و فعالیت‌ها و نهایتاً کسب رضایتمندی شهروندان منجر شود.

شمس با بیان این مطلب که «اهواز ظرفیت تبدیل شدن به یکی از زیباترین شهرهای کشور را دارد»، افزود: خادمی مردم خوزستان و اهواز را که سرزمین دفاع مقدس است را برای خود افتخار می‌دانیم و از این رو با همه توان و شبانه‌روز در حال تلاش برای آسیب‌شناسی مشکلات گذشته و ریل‌گذاری جدید  بهبود وضع موجود هستیم.
وی آماده‌سازی ۳۰ میدان شهر اهواز در آستانه نوروز ۱۴۰۲ که شامل اصلاح، بهسازی، گُل‌آرایی و نورپردازی این میادین بود را اقدام مهم شهرداری در بخش فعالیت‌های نوروزی دانست و افزود: ستاد نوروزی شهرداری هم با اسکان و خدمترسانی به چندین هزارنفر از مسافران نوروزی تلاش نمود میزبان شایسته‌ای برای میهمانان شهر اهواز در نوروز ۱۴۰۲ باشد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز، رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در نقاط مختلف شهر اهواز را یک معضل دانست و گفت: از بهمن ماه ۱۴۰۱ تلاش ویژه برای جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در نقاط مختلف شهر اهواز را آغاز کردیم و امسال نیز این تلاش‌ها و اقدامات را که در واقع پاکسازی اهواز از نخاله‌های ساختمانی است ادامه خواهیم داد، به نحوی که شاهد رفع کامل این مشکل که زیبنده شهر ما نیست در سال جاری خواهیم بود.

شمس؛ خرید، انتقال و راه‌اندازی کارخانه پرتابل بازیافت نخاله‌های ساختمانی را که در روزهای آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت را یک اقدام مهم محیط زیستی مدیریت شهری در دوره جدید برای کاهش پسماندهای ساختمانی و استفاده دوباره از آن‌ها دانست و اضافه کرد: هدف از فعالیت‌هایی چون فرهنگ‌سازی در خصوص تفکیک زباله و بازیافت و فرآوری نخاله‌های ساختمانی، کاهش میزان تولید پسماند است که یک اصل مهم محیط زیستی به شمار می‌رود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز، آسفالت معابر و لکه‌گیری را از اولویت‌های مدیریت شهری در سال ۱۴۰۲ دانست و در پایان گفت: از جمله برنامه‌های در دستور کار سال جدید؛ ساماندهی دستفروشان، راه‌اندازی بازارهای محلی چندمنظوره، اصلاح ورودی‌های شهر، تحرک در احداث مترو، باززنده‌سازی کارون و توجه به حقوق و معیشت کارگرها می‌باشد.