معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

تبدیل طرح «زوج‌ و فرد» به طرح «قیمت‌گذاری محدوده»

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: طرح زوج‌ و فرد خودروها در شهر طی یک برنامه بلندمدت به طرح قیمت‌گذاری محدوده تبدیل می‌شود.

به گزارش شهرداران، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: طرح زوج‌ و فرد خودروها در شهر طی یک برنامه بلندمدت به طرح قیمت‌گذاری محدوده تبدیل می‌شود.

حسین حق‌شناس با اعلام این خبر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است افرادی که می‌خواهند به محدوده زوج و فرد وارد شوند در ابتدا مجوز دریافت کنند و به مرور این طرح به طرح قیمت‌گذاری محدوده و ال.ای.زد تبدیل می‌شود.

او درباره دیگر اقدامات این معاونت در شهر اصفهان توضیح داد: گسترش ایستگاه‌های دوچرخه در کنار ایستگاه‌های مترو از سیاست‌های حوزه حمل‌ونقل در سال جاری است که در ایستگاه کاوه به‌صورت پایلوت اجرا شده است.

او افزود: به منظور حمایت مادی و معنوی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید خودروهای برقی، فراخوان‌هایی اعلام و شرکت‌هایی در زمینه تولید اتوبوس و خودروی برقی و واردات آن شناسایی شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه ایمنی هم رفع نقاط حادثه‌خیز، ایمنی عابران پیاده، آشکارسازی و ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابرپیاده از جمله برنامه‌های این معاونت است.

او با بیان اینکه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، پروژه‌هایی همچون تاکسی هوشمند و سیستم‌های سامانه «اصرو» برای هوشمندسازی حوزه حمل‌ونقل از سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: نظر داریم سیستم پارک حاشیه‌ای و کنترل ورود به محدوده مرکزی شهر در سال جاری به سیستم‌های هوشمند مجهز شود.

او خاطرنشان کرد: اجرای طرح پارکینگ‌های هوشمند نیز در دستور کار است و برای قیمت‌گذاری آن در سال جاری اقدام می‌شود.