طرح‌های تحولی شهرداری تهران برای جلوگیری از فرسودگی شهر

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: با تدوین طرح تحولی و ایجاد طرح‌های خدمت رسان در تلاش هستیم تا از فرسودگی شهر جلوگیری کنیم.

به گزارش شهرداران، به نقل از معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، عباس شعبانی روز دوشنبه ضمن بازدید میدانی از طرح های احیای روددره فرحزاد، تقاطع غیرهمسطح جنت آباد – شهید آبشناسان، تقاطع غیرهمسطح حکیم-تعاون و طرح در حال تکمیل باغ الهی منطقه پنج تهران با اشاره به تدوین طرح تحولی مبتنی بر محورهای ۲۰ گانه گفت: با تدوین این طرح سطح خدمت رسانی را از افتتاح کلان طرح ها به سطح شهروندان رسانده ایم که در همین راستا از فرسودگی شهر نیز جلوگیری خواهد شد.

شعبانی با تاکید بر اینکه از مناطق ۲۲ گانه پشتیبانی خواهیم کرد، ادامه داد: اعتبارات لازم را در این خصوص فراهم و با هماهنگی های لازم در ستاد چالش ها را از پیش روی مناطق برطرف خواهیم کرد.

معاون شهرداری تهران، هدف از جلسات نظارت میدانی و ستادی را سوق دادن شیوه های مدیریتی در مناطق به سمت مدیریتی بر مبنای مدیریت رفع عیوب و نواقص، توجه به جزییات و مدیریت بر مبنای تحلیل آمار ها و ارقام عنوان کرد و افزود: عملکرد مناطق در این دوره از ارزیابی ها مبتنی بر سامانه کنترل طرح ها است که بیشترین تحلیل را از ارزیابی مناطق در اختیار ما خواهد گذاشت.

شهردار منطقه ۵ تهران نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از وضعیت منطقه در حوزه‌های گوناگون از برآورد هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای انجام طرح‌های جدید در سال پیش رو خبر داد و گفت:کسب رتبه اول در متراژ صدور پروانه، رسیدگی به ۱۰۰ مورد پرونده با بیش از ۱۰ سال قدمت در این منطقه، تدوین برنامه عملیاتی جهت ارتقای وضعیت درآمدی مهمترین مواردی است که در بازه زمانی مدیریت شهری جدید در این منطقه صورت گرفت.

طرح های تحولی شهرداری تهران برای جلوگیری از فرسودگی شهر

احسان شریفی اضافه کرد: تامین اعتبارات لازم جهت احداث قنوات در این منطقه، تعیین تکلیف بهره برداری از چاه های موجود، نگهداشت پل های مکانیزه و تأمین مخزن های مکانیزه یک هزار و ۱۰۰ لیتری و در ادامه تأمین اعتبار لازم جهت تملک طرح در روددره فرحزاد از مهم ترین چالش های کنونی این منطقه است.

در این جلسه همچنین مهدی شریفیان مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی و سید محمد فیاض مدیر کل هماهنگی، نظارت و کنترل معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران و محمد امیرآبادی مدیرکل دفتر پایش کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد گزارش هایی را درخصوص وضعیت پروژه های منطقه ۵ در حوزه های مختلف ارائه و با توجه به پیشرفت قابل توجه رشد فیزیکی پروژه های منطقه رسیدگی به ۳ مورد طرح متوقف در این منطقه را خواستار و تأکید کردند: منطقه ۵ با توجه به وسعت منطقه باید در ارزیابی ها جزء مناطق برتر قرار گیرد که با اندکی تلاش این امر میسر خواهد بود.