ضرورت حفظ آثار و بناهای تاریخی شهر بوشهر

رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورا خواستار حفظ آثار و بناهای تاریخی در شهر بوشهرشد.

به گزارش شهرداران، به نقل از روابط عمومی شورا؛ رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورا خواستار حفظ آثار و بناهای تاریخی در شهر بوشهرشد.

حمیده هلال بحر با بیان اینکه آثار و بناهای تاریخی شناسنامه هر کشوری هستند و این  آثار قدمت, تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می کند از این رو  حفاظت و حراست از آنها امری ضروری وشان وتکریم بازدیدکنندگان محسوب می شود.

وی افزود یکی از آثار و بناهای تاریخی در شهر بوشهر که فراموش شده حمام ملک است که در سال ۷۹ثبت ملی شده و از بناهای تاریخی دوران قاجار است .

وی افزود محیط اطراف این بنا در شرایط نامناسبی به سر می برد که از میراث فرهنگی درخواست داریم در راستای حفظ این بنای ارزشمند اقدامات لازم انجام دهد .

هلال بحر در ادامه با اشاره به حماسه زنان لرده گفت حماسه این زنان برگ زرینی در تاریخ مقاومت پر افتخار بوشهر است ایشان ضمن تشکر از زحمات حضرت آیت الله صفایی بوشهری درمعرفی این زنان پرافتخاراستانمان پیشنهاد نمودند یک روز به نام این حماسه بزرگ زنان لرده درتقویم ملی نام گذاری شود .

رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورا در ادامه گفت : برخی تاسیسات شهری وجود دارد که به دلیل خرابی و نواقصی که دارند مثل تیرهای برق فرسوده کنار ساحل و دیوارهای فرسوده سلامت و ایمنی شهروندان را به مخاطره می اندازد که درخواست دارم شهرداری و دستگاه‌های خدمات رسان نسبت به این امر نظارت جدی داشته باشند تا شاهد رخ دادن حوادث تلخ برای شهروندان نباشیم .

هلال بحر در پایان از اقدامات اداره اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری در جمع آوری متکدیان و کارتن خوابهای سطح شهر تقدیر و قدردانی نمود