اقدام قانونی دادستان شهرستان اراک با صنایع آلاینده شهر

رئیس شورای اسلامی شهر اراک: برخورد قانونی دادستان شهرستان اراک با صنایع آلاینده شهر رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: دادستان شهرستان اراک به عنوان مدعی العموم باید مطالبه‌گر جدی درخواست‌های به حق مردم در زمینه مسئله آلودگی هوا باشد. به گزارش شهرداران و  اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، داود قربانی عصر […]

رئیس شورای اسلامی شهر اراک: برخورد قانونی دادستان شهرستان اراک با صنایع آلاینده شهر رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: دادستان شهرستان اراک به عنوان مدعی العموم باید مطالبه‌گر جدی درخواست‌های به حق مردم در زمینه مسئله آلودگی هوا باشد.

به گزارش شهرداران و  اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، داود قربانی عصر امروز دوشنبه چهارم دیماه سال جاری در صد و بیست و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر اظهارکرد: دادستان باید با صنایعی که موجب آلایندگی هوای کلانشهر اراک می‌شود، برخورد قانونی کند. وی با تبریک میلاد عیسی مسیح به همشهریان مسیحی، افزود: روز ملی ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی را در پیش رو داریم اما همین که بتوانیم اثرات بلایای مصنوعی را کنترل کنیم، بسیار اقدام شایسته ای صورت گرفته است. رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: مردم شهر اراک حق استفاده از هوای پاک را دارند و این یک حق طبیعی است. وی اضافه کرد: مازوت سوزی سبب هزاران مشکل برای مردم کلانشهر اراک شده است، مسئولین مربوطه باید یک نگاه و تدبیر اساسی برای فیلتراسیون واحدهای صنعتی آلاینده به عمل آوردند. قربانی با بیان اینکه شایسته نیست مردم در مقاطع مختلف ضررهای این آلایندگی را بپردازند، اظهارکرد: وظیفه اداره کل محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی اراک است که بررسی کنند صنایع آلاینده بویژه نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه به چه میزان در این آلایندگی سهیم هستند. وی ادامه داد: پنج سال است که ریاست محیط زیست استان تهران اعلام می‌کند، در شهر تهران مازوت سوزی اتفاق نمی‌افتد، جای این پرسش باقی است، مگر مردم پایتخت با مردم کلانشهر اراک متفاوت هستند؟ رئیس شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم در کلانشهر اراک، استفاده از هوای پاک را حق مردم این شهر می‌دانیم و از مسئولین پیگیر حقوق مردم هستیم. وی ادامه داد: مسئولین استان مرکزی پیوسته می‌گویند ما مصلحت اندیشی نمی‌کنیم اما خروجی آلایندگی نیروگاه بر سر و سینه مردم سنگینی می‌کند. قربانی اضافه کرد: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و از مسئولین مربوطه در این زمینه دعوت کند، به شورای شهر مراجعه کنند تا موضوع به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد. وی گفت: نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی از به کارگیری نیروهای اراکی در صنایع مستقر در محدوده شهرستان شازند، جلوگیری می‌کند. رئیس شورای اسلامی شهر اراک افزود: از نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، سوال می‌کنیم که آیا این مطالبه جدی را مد نظر خود قرار می‌دهید و جلوی این سهم خواهی گرفته خواهد شد یا خیر. وی ادامه داد: باید استاندار مرکزی هم در این موضوع ورود کند و اجازه ندهد، این سهم خواهی‌ها در آستانه انتخابات حق مردم و سایر شهروندان را تضییع کند.