معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز خبر داد:

صدور ۴ میلیون مترمربع زیربنای پیش پروانه در سال گذشته

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی صدور پیش پروانه ساختمانی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شهرداران، محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: آمار زیربنای پیش پروانه‌های ساختمانی صادره از شهرداری‌های مناطق دهگانه تبریز در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۹۲۱۹۹۹ مترمربع بوده که در مقایسه با رقم یک میلیون و ششصد هزار مترمربعی سال ۱۴۰۰ ،  آمار زیربنای پیش پروانه‌های ساختمانی صادره از شهرداری‌های مناطق دهگانه تبریز به صورت میانگین در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۴۰ درصد  افزایش داشته است.
عزتی افزود: آمار تعداد پیش پروانه نیز در سال گذشته ۲۵۲۵ فقره و در سال ۱۴۰۰، معادل ۱۵۱۷ فقره بوده است که که نشانگر افزایش بیش از ۶۶ درصد تعداد پیش پروانه می‌باشد.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز اظهار داشت؛ به استناد مصوبه شورای اسلامی شهر تبریز و با هدف بهره مندی شهروندان از مزایایی مانند تسریع و کاهش فرایند صدور پروانه، کاهش مراجعه‌های پی‌درپی به ادارات و نهادهای مختلف، فرصت کافی و بهتر نسبت به جذب سرمایه جهت ساخت و ساز، پروانه ساختمانی در دو مرحله شامل  (پیش پروانه + پروانه) صادر می‌شود.