صادرات محصولات کشاورزی مازندران به بازار چین در دستور کار استاندار مازندران

جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی به دعوت وزیر جهاد کشاورزی از استاندار مازندران و معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و مسئولین سایر بخش‌های وزارت جهاد و صادرکنندگان و‌ تولیدکنندگان با محوریت صادرات محصولات مازندران به بازار بزرگ چین برگزار و تصمیمات و هماهنگی های لازم در جهت این موضوع مهم اتخاذ شد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی به دعوت وزیر جهاد کشاورزی از استاندار مازندران و معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و مسئولین سایر بخش‌های وزارت جهاد و صادرکنندگان و‌تولیدکنندگان برگزار شد.

این جلسه با محوریت صادرات محصولات مازندران به بازار بزرگ چین برگزار و تصمیمات و هماهنگی های لازم در جهت این موضوع مهم اتخاذ شد.

بازار بزرگ چند میلیارد دلاری چین و نیاز چینی ها به تولیدات غذایی توجه آنان را به سوی صنایع کشاورزی ایران سوق داده است.

با توجه به توافق راهبردی ۲۵ ساله بین ایران و چین مازندران به عنوان تامین کننده مهم محصولات کشاورزی و غذایی در این بین مطرح است.

بنابه گفته سفیر ایران در چین نگاه راهبردی چین به محصولات مازندران به دلیل کیفیت و استانداردهای بالا باعث تشکیل این قرارگاه با موضوع بازار چین شده و این هماهنگی و انسجام داخلی باعث تقویت صادرات به این کشور خواهد شد.

در این جلسه استاندار مازندران ضمن تشکر و قدردانی از اهتمام وزیر جهاد کشاورزی و معاون اقتصادی وزیر خارجه ضمن ارائه آماری از آخرین وضعیت تولید محصولات غذایی مازندران به تلاش برای ارتقای کیفیت و استانداردسازی تولیدات و محصولات کشاورزی و غذایی با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان اشاره و کرد: ” سازمان جهاد کشاورزی استان تمام تلاش و اهتمام خود را در جهت نزدیک شدن به استانداردهای صادراتی بکار گرفته و به صورت روزانه شاهد پیشرفت چشمگیر در این حوزه هستیم. ”