شهر هفشجان با وجود داشتن صنعت جوشکاری نیاز به توسعه این صنعت و افزایش اشتغالزایی را دارد

رئیس شورای اسلامی شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه تجمیع آلودگی ها در منطقه در نظر گرفته نشده، تاکید کرد: مردم هفشجان با مشکلات دامداری‌های دیگر شهر دست و پنجه نرم می‌کنند و توان تحمل آلودگی‌های بیشتر را ندارند. بنابراین از سرمایه گذاران در حوزه توسعه صنعت گردشگری منطقه که پتانسیل آن وجود دارد، بیشتر استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها حمید صالحی، رئیس شورای اسلامی شهرستان شهرکرد، در جلسه هم اندیشی با حضور رئیس شورای اسلامی استان، بخشدار مرکزی شهرکرد و نماینده دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، با اشاره به عمده دلایل مخالفت مردمی با طرح گاوداری قیام (۳۰۰۰ رأسی مولد روستای سیرک) خاطر نشان کرد: دامداری ۳۰۰۰ رأسی مولد در واقع طرح ۶۰۰۰ رأسی می باشد و لازم است شفاف سازی از سوی مسئولین امر برای مردم صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود تنش  آبی در منطقه، افزود: تامین آب مورد نیاز برای طرح گاوداری قیام  از طریق  منابع آب زیر زمینی می باشد و اجرای این طرح چشمه وقت و ساعت و سایر چاه‌ها را خشک نموده و با بروز مشکلات مردم مجبور به جابجایی و مهاجرت می گردند.

صالحی تصریح کرد: مجوز آب به دامداری های صنعتی هفشجان داده نشده ولی به طرح گاوداری قیام مجوز برداشت آب اختصاص داده شده که جای تأمل دارد.

وی با اشاره به اینکه تجمیع آلودگی ها در منطقه در نظر گرفته نشده، تاکید کرد: مردم هفشجان با مشکلات دامداری های دیگر شهر دست و پنجه نرم می کنند و توان تحمل آلودگی های بیشتر را ندارند لذا از سرمایه گذاران در حوزه توسعه صنعت گردشگری منطقه که پتانسیل آن وجود دارد، بیشتر استقبال می کنیم.

صالحی یاد آور شد: شهر هفشجان با وجود داشتن صنعت جوشکاری نیاز به توسعه این صنعت و افزایش اشتغالزایی را دارد و ایجاد دامداری صنعتی در این مناطق منفعتی برای مردم نخواهد داشت.