"پارکینگ طبقاتی"

پیشنهاد شهردار ایلام برای باز کردن گره ترافیکی شهر

به گزارش شهرداران و  اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام، افشین مظفری شهردار ایلام در آیین معارفه خود گفت: با برنامه آمده ام و در تمام بخش های مختلف شهری از جمله پروژه های زیرساختی، مبلمان شهری، خدمات شهری، برنامه های فرهنگی، تفکیک پسماندها و عمران وتوسعه شهر […]

به گزارش شهرداران و  اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام، افشین مظفری شهردار ایلام در آیین معارفه خود گفت: با برنامه آمده ام و در تمام بخش های مختلف شهری از جمله پروژه های زیرساختی، مبلمان شهری، خدمات شهری، برنامه های فرهنگی، تفکیک پسماندها و عمران وتوسعه شهر برنامه دارم. شهردار ایلام در ادامه این مراسم با بیان اینکه طی ماه های گذشته با وجود کمبود اعتبارت تلاش شده به بهترین نحو ممکن خدمات رسانی انجام شود اظهار داشت: قطعا تلاش برای رفع کاستی ها و بهبود خدمات دهی ادامه دارد و اگر در این مدت کاستی هایی وجود داشت بدلیل محدود بودن حوزه اختیارات در دوره سرپرستی بوده که ضمن عذرخواهی از شهروندان فهیم ایلامی قول می دهم برای عمران و توسعه شهر بکوشم. مظفری  شهردار ایلام در ادامه گفت: ساماندهی میادین میوه و تره بار از مهمترین برنامه هایی است که در دستور کار است و به صورت جدی پیگیری می شود. وی خاطرنشان کرد: امید است راه و شهرسازی و منابع طبیعی جهت تحقق این مهم همکاری لازم را داشته باشند که بخشی از اصناف را به خارج شهر هدایت کنیم. شهردار ایلام همچنین به لزوم ایجاد پارکینگ طبقاتی اشاره کردو گفت: ساماندهی ورودی شهر، احداث پارکینگ طبقاتی، احداث بوستان، احداث کارخانه بازیافت از جمله اقداماتی است که قطعا پیگیری می شود. شهردار ایلام رمز موفقیت را تلاش و همراهی همه دستکاهها و تعامل با اصحاب رسانه و خبرنگاران دانست.

در ادامه به توضیحاتی راجع به پارکینگهای طبقاتی که شهردار ایلام بر احداث آن تاکید داشتند میپردازیم:

شهردار ایلام  به لزوم احداث پارکینگهای طبقاتی تاکید کرد.پارکینگهای طبقاتی همان طور که از اسم آن مشخص است، مکانی است که برای پارک تعداد عظیمی از خودرو ها طراحی و ساخته شده است. دارای طبقات زیادی نیز می باشد. این نوع پارکینگ ها در حقیقت، در بیشتر مواقع، ساختمان های کاملا مستقل و جدا می باشد که به شکل خاصی به منظور توقف خودرو ها ساخته شده است. در ادامه به نحوه ساخت، تکنولوژی های به کار رفته و انواع آن خواهیم پرداخت.انواع پارکینگ طبقاتی همچنین، همیشه به صورت یک ساختمان مستقل نمی باشد. در برخی موارد نیز طراحی پارکینگ طبقاتی در یک مرکز تجاری، مرکز تفریحی و یا ترمینال مسافربری انجام می شود. بدین شکل بخشی از این ساختمان ها به شمار می رود. به طور کلی عدم جای پارک کافی برای ماشین ها و همچنین گران بودن زمین به ویژه در مراکز شهر، موجب شده است تا ساخت و طراحی پارکینگ طبقاتی گسترش یابد. با پیشرفت تکنولوژی، انواع پارکینگ طبقاتی ساخته شده است.با افزایش و رشد جمعیت و همچنین بزرگتر شدن شهرها، روز به روز بر تعداد ماشین ها و خودروها افزوده می شود. زیاد بودن تعداد خودرو در سطح شهرها به ویژه شهرهای بزرگ، مشکلات زیادی را به وجود آورده است. یکی از مهم ترین و مشکلات برای صاحبان خودرو و همچنین شهرداری و مسئولان مربوطه، جای پارک خودرو و عدم کافی بودن پارکینگ های ساختمان های تجاری و مسکونی برای ماشین های همه شهروندان می باشد. برای حل این مشکل اما راه حل عالی وجود دارد و آن هم، انواع پارکینگ طبقاتی می باشد.