بیست وسومین دوره انتخابات شهردارمدرسه در مدرسه شاهد فاطمه زهرا (س)برگزارشد

یست وسومین دوره انتخابات شهردارمدرسه با حضور رستاپور مدیر اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری ناحیه۶ و تعدادی از کارشناسان حوزه آموزش شهروندی در مدرسه شاهد فاطمه زهرا (س) محله دریان نوبرگزارشد.

به گزارش شهرداران، بیست وسومین دوره انتخابات شهردارمدرسه در مدرسه شاهد فاطمه زهرا (س) برگزار شد. این انتخابات با حضور رستاپور مدیر اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری ناحیه۶ و تعدادی از کارشناسان حوزه آموزش شهروندی در مدرسه برگزار شد.

طرح “شهردار مدرسه” با هدف آمادگی ورود نوجوانان به زندگی در جامعه در این مدرسه اجرا شد. با مشارکت آموزش و پرورش و با هدف یادگیری کار گروهی و مشارکت جمعی دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با وظایف شهرداری و چگونگی مدیریت، طرح شهردار مدرسه به اجرا درآمد.

مدرسه در حوزه جامعه نقشی بسیار تاثیرگذار و مهم دارد. بنابراین، مشارکت دانش‌آموزان در انتخاب شهردار مدرسه اهمیت بسیاری دارد. برقراری ارتباط خوب بین مدرسه و دانش‌آموزان بسیار مهم است و ایجاد هرگونه شکافی بین این دو می‌تواند موجب ضرر و زیان شود. بنابراین، انتخاب شهردار مدرسه و معاونینش توسط دانش‌آموزان نشان از این است که آن‌ها به بنیان مدرسه و اهمیت آن اعتقاد دارند.

در پایان این دوره انتخابات، دانش آموزان نظر خود را در صندوق انتخاب انداخته و یک نفر را به عنوان شهردار مدرسه و شش نفر را به عنوان معاونین شهردار برای مدرسه خود انتخاب کردند. این انتخابات نشان از مشارکت جمعی دانش‌آموزان و آموزش شهروندی در مدرسه بود. انتخاب شهردار مدرسه و معاونینش توسط دانش‌آموزان به آن‌ها فرصت می‌دهد تا در فعالیت‌های مدرسه و جامعه شرکت کنند و مسئولیت بر عهده بگیرند. این امر می‌تواند به تقویت بنیان مدرسه و آینده بهتری برای دانش‌آموزان منجر شود.